28-02-2020, 12:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-02-2020, 16:35 PM ja muutjaks oli veix__.)
(28-02-2020, 09:38 AM)olli Kirjutas: Kilovatt on kilovatt. Täiesti mõõdetav suurus seejuures. Olenemata sellest palju töömahtu taga on. Iseasi on tõesti mootori ergonoomika ning juhi soov sisseharjunud, aga suuremale mootorile kohaseid sõiduvõtteid pruukida. Millises pöörete või võimsuse vahemikus selliste mikromootorite kütuse erikulu väikseim on, ei oska öelda, aga võimsus tuleb suurte pööretega, see on selge.
Kui sama kilovati välja meelitab, siis muidugi pole vahet, aga paraku alati ei pruugi olla see võimalik. Võib juhtuda, et näiteks 1 auto ei jõua pikka lauget tõusu (oletame, et auto raskelt koormatud ja vaja läheb mootori maksimumvõimsuse lähedast võimsust) sama kiirusega läbida kui teine ja jääb kaugele maha, kuigi võimsus on sama ja eeldame, et ka mass on sama. Kui ühel tuleb maksimumvõimsus välja 5500 pöörde juures ja teisel 3500 juures, siis esimene ei pruugi 5. ega 4. käiguga selliseid pöördeid üldse saavutadagi ja peab sõitma 3. käiguga ja seega ka väiksema kiirusega.