28-02-2020, 12:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-02-2020, 12:18 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Isand veix_ esitab õige arutluse ja siit on ka kenasti näha, miks kilovattide loopimine ei saagi mingit selgust tuua. Ning miks turundus pingutab väga, et pöördemomendist antaks vaid tipp, mitte kogukõver kasutajale teada.
Auto mäest üles veeretamiseks peab ratas maha kleepima rohkem jõudu (N), kui sedasama ratast mäest alla tõukab. Millistel pööretel see saavutatakse, määrab edasiliikumise kiiruse. Kui seda N ikka mootorist välja ei tule, siis kiirus hakkab langema ja läheb vaja alamõõdulise mootori tunnuse - käigukasti - abi pöördemomendi kordistamiseks.
Olgu selguse huvides öeldud, et peaülekanne ja võimalikud lõppülekanded on selle näite kontekstis konstandina välja taandatud. Kuigi kahe reaalse, füüsiliselt erineva auto puhul on ka need olulised ja vett segamas.
Auto mäest üles veeretamiseks peab ratas maha kleepima rohkem jõudu (N), kui sedasama ratast mäest alla tõukab. Millistel pööretel see saavutatakse, määrab edasiliikumise kiiruse. Kui seda N ikka mootorist välja ei tule, siis kiirus hakkab langema ja läheb vaja alamõõdulise mootori tunnuse - käigukasti - abi pöördemomendi kordistamiseks.
Olgu selguse huvides öeldud, et peaülekanne ja võimalikud lõppülekanded on selle näite kontekstis konstandina välja taandatud. Kuigi kahe reaalse, füüsiliselt erineva auto puhul on ka need olulised ja vett segamas.