02-07-2004, 22:44 PM
valdo Kirjutas:Veel peale 1944 numbrimärkidest:
2. Mustad numbrid, kuju 00-00 EAA. Eesti jaoks oli kaks seeriat: (tagurpidi-E)S seeria algul ja EA seeria pärast (seeriad vahetusid ca 1970-71). Viimase tähe järgi sai reeglina ära öelda, kas tegu oli era- või asutuse autoga.
3. Alates 1982 (valged numbrid) oli kasutusel EA seeria, tähtede-numbrite paigutus oli era- ja asutuse autodel erinev. Seda kuni 1990. aastani, mil asutuste numbreid ja ka valitsusautode eriseeriat ES hakati numbripuudusel välja jagama ka eraautodele.
1990te algul läksid kõigepealt sundvahetusse need N. Liidu numbrid, millel slaavi tähed sees; 1990te lõpul aga kõik N. Liidu numbrimärgid.
Mõned täpsustused Tallinna busside numbrite põhjal.
Viimase kollase numbri sai LAZ-695 garaazinumbriga 1, RH 88-83, välja antud 1.10.1959. Sama aasta lõpul tulid esimesed bussid mustade ESG-numbritega.
ESx/EAx vahetus mais 1971. 3.5.71 anti välja 44-88 ESK, 10.5.71 - 00-22 EAK.
Kollaste numbrite massilist vahetust ei toimunud. Tallinna bussidest vahetati kollane number veebruaris 1971 viimastel ZIL-127-tel, mis said numbri 40-70...40-73 ESK. Samuti sai siis numbri 34-55 ESK eelviimane Ikarus-66 nr.28.
Valged numbrid ilmusid välja suvel 1980 enne olümpiamänge. Tallinna bussidest vahetati 26 Ikarus-260-le number 0123 EAA...0148 EAA. Nemad tohtisid sisse sõita Pirita olümpiakeskuse alale. Mõned Ikarus-250-d said ka valge numbri (0235 EAA jt.)