03-07-2004, 01:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2004, 01:58 AM ja muutjaks oli IIIFFFAR.)
mrali Kirjutas:Minu mäletamist mööda oli miski sarnane jaotus (kas era-või ametisõiduki number) ka 70ndatel välja antud Harry Taidre raamatus \"Inimene,sõiduk,tee\",kus ka tollased automüügi-iseehitamise reeglid sees.Ehk sealt saab nõks täpsustusi.
Ja miski udune mälestus mul on,et vähemalt seeria ESP oli siiski olemas...
Nimetet raamatust \"Inimene Sõiduk Tee\" lk.188:
Eesti NSV mootorsõidukite numbrite seeriad.
Eesti NSV-s on numbrite seeriad jaotatud riiklike ja individuaalomanikele kuuluvate autode vahel. Eraomanikele kuuluvad autod kannavad meil seeriaid ЭCA, ЭCB, CЯ, riiklikud autod ЭCB, ЭCГ,ЭCE, ЭCЖ, ЭCИ.
Vene tähtedega seeriate kasutamine meie kirjakeeles ja mõistetes on tublisi raskendatud. Näiteks täht \"B\" omab tähendust \"B\" ja \"V\". Peale selle puuduvad ladina tähestikus ja ka trükimasinal mitmed vene tähed, see raskendab ja teeb tülikaks asjaajamise. Seoses öelduga taotleti numbrite seeriate muutmist, eesmärgiga minna üle ladinatähtedest koosnevatele seeriatele. Taotlus rahuldati ja alates 1971.a. eraldati meie vabariigile seeria põhitähtedes (kaheks esimeseks täheks) EA ja kolmandaks täheks on samuti ladinatäht, milline on ka vene tähestikus.
Ladinatähtedega numbrite seeriad on eraldatud ja väljastatakse eraomanike autodele EAA, EAB, EAC, EAX, EAM; riiklikele autodele EAE, EAK, EAH, EAO. Seejuures seeria EAK numbreid väljastati nii riiklikele kui ka eraomanike autodele.
edit: sorry soga, ei viitsi praegu ringi teha, va lits ei taht välismaiseid märke kuvada
loll on loll olla.