16-04-2020, 11:08 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2020, 11:08 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(15-04-2020, 14:16 PM)v6sa Kirjutas: ...Metsamasinad olid muide ühed esimesed, kellel pidamist puudu jäi ja igarattaveo järgi hakkasid õhkama.Nagu ikka, olid rootslased selles esirinnas, kui ÖSA hakkas tavamasinatest spetsiaalseid metsavedukeid ehitama. Algselt lintidele ja poolroomikutele kohandama, pärast juba paljud tänapäevasemaid forwardere ehitama. ÖSA, Kockum, Volvo, Rottne, B-M jne. Tänased Vimekid, Bisonid, Malwad jms on nende otsesed lapselapsed. Suured 8X8 ühesuuruste ratastega on aga edasiarendus, teine "liin". Seal on pisikestena Kinetic, Alstor, Logbullet jms.
Sellest JVV'ga 2WD'st ehitavad guliibinid neid siiani, pannes lihtsalt kaks masinat kokku ja kaotades nina alt edesilla ära. Isegi Põkast tehakse Tagurpidisõidu roolidega tavatraktoritest metsavedajad on uuem nähe. Eelkõige vist on Valtra sellega hiilanud ehk traktor on ka põllul kasutatav. Kõiksugused suurte ratastega Russid jms on samasugune isetehtud guliibinlus.
Kui üleprahi ägedad vidinad on poole-sajandi-pluss tagused Agriad. Rahulikult nokid oma metsas.... Nende eest makstakse siiani päris head raha.