04-05-2020, 22:06 PM
(04-05-2020, 15:33 PM)v6sa Kirjutas: Voolujaguriga on see trikk, et surve määrab madalam haru. Ega õli loll ole, et raskema vastupanu teed läheb. Kokku suruda (tavaoludes) seda ei anna, aga palju kiiremini voolama sundida küll. Enamus voolujagureid on ju labased metallplokid, milles üks sissevoolu ja kaks sama ristlõikepinna välja andvat (elik kumbki on täpselt pool sissevoolust) väljavooluava. Kui nüüd ühes harus rõhk tõuseb (näituseks palutakse rippsüsteemil tõsta üles maakera), paneb kogu võimalik õli roolidosaatori poole minema, kuniks rõhud harudes võrdsustuvad. Tulemuseks ilmselt üsna ebamääraselt toimiv rippsüsteem ja "muutuva võimendusega" rool.Kui voolujagur on lihtsalt kolmik siis küll, kuid kui seal on elemendid sees siis nad ikka jagavad õlivoolu vaatamata survele.
Siin väike õppematerjal ka mis variandid neist kasutuses on ja kuidas töötavad.