14-05-2020, 09:46 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2020, 09:54 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(13-05-2020, 22:25 PM)Aare72 Kirjutas:Likvideerime Saaremaal avariist mitmed süüd mõjutavad lisaasjaolud, mida kõnealuses (Romka) juhtumis ei olnud: Politsei eest ära sõitmine, fikseeritud kiiruseületamine ja alkoholijoove (need kõik möödasõitja poolt). Saame eelpool toodud tüüplahendi möödasõidu keelu alas vasakule pöörajast vasakult möödasõidu kohta: vasakpööraja 20% süüdi, möödasõitja 80% süüdi (lk9). Romka õnnetuses oli nüüd lisaks vasakpööraja kahjuks see õnnetu kärusuunatuli, mille mõjufaktori üle peaksid vaidlema juristid.(13-05-2020, 19:03 PM)sturmbannführer Kirjutas: on ju loogiline,et enne iga manöövri sooritamist kiikad peeglisse.pole ju nii raske....Tuletage meelde Saaremaal mõned kuud tagasi juhtunut. Täpselt sama olukord. Pime kurv (teist pidi küll), pidev (topelt-)joon, vasakule keerajale põrutati küljeuksest tuppa. Politseil ei tekkinud hetkekski kahtlust, kes süüdi on. Ei hakka siin lahkama tagajärgede traagilisuse- ega -põhjustaja joogiastme üle, vaid mõtlen olukorda ennast: helikiirusel lennuk möödub/üritab mööduda manöövri sooritajast. Sellist pole lihtsalt võimalik peeglist märgata, kuna olukord muutub sekundi murdosa jooksul. Muide, ka siinse õnnetuse põhjustaja tunnistas peale paranemist, et mis ta siis passis nii aeglaselt teel.... De Ja Vue?
See lennuki mittemärkamine peeglist ei ole just kuigi tõsiseltvõetav kuna tegu võib olla operatiivsõidukiga, kellel on täielik õigus sinust lennukina mööda kimada.