14-07-2020, 20:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-07-2020, 20:25 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(14-07-2020, 14:52 PM)Kult Kirjutas: Kuidas kinnitada mtz80 kolme või võimalusel kahe ketiga nii veoka peale, et saab hästi. Praegu on koormarihmadega aga eelistaks kette. Kinnitusaasad on plate äärtes.
Daffil õigus.
Kaks on hädatapp, kolm või neli on kindla peale minek. Kuigi ka rihmad on piisavad.
Kaks: ühe paned eest ümber sillatala aasana ja mõlemalt poolt 45 kraadi all eest tõmbama. Ei pinguta kohe lõpuni. Teise paned tagant samamoodi 45 kraadi all tahapoole. Hüdrokonks on hea kinnituskoht, aiste võll ka. Paned ringi ümber ja tõmbad korralikult kinni. Kõrgelt ei ole hea tõmmata, kuna kipub lõtva andma, kui nihkub. Kahe rihma/keti suurim jama on see, et kui emb-kumb järele annab, on koorem selles suunas vaba...
Kolm ketti/rihma: esimene samamoodi, tagumised tõmbad käise pealt rataste eest ja tagant nii, et jääks korralikult pidama ja ei sooniks ega roniks maha. See ei pruugi alati õnnestuda - sõltub kastiserva kinnitustest.
Neljaga on lihtne: igast nurgast kinni kuhugi raami/silla külge. Eesthoidvad võivad olla lahjemad, tagumised pevad kannatama traktorit riputada (äkilisemal pidurdamisel võib minna üle 1 G).
Üle tagaratta on hea panna, aga see eeldab rattaga samas sihis olevaid kinnituspunkte. Kui läheb viltu kõrvale, siis võib (aga ei pruugi, eksole!) maha tõmmata.
Veljeavad on ka head konksude kinnitamiseks, aga siis peab tõmme olema mõlemale poole võrdselt, muidu hakkab ratast pöörama. Pidur ja mootor pole sellel jõule vastased...
Aga lühemaid otsi kannatab ka paari paelaga vaikselt teha Juht peab ainult pidevalt arvestama, et koorem on nigelalt kinnitatud ja vea korral jätkab liikumist vastavalt impulsi jäävuse seadusele:
https://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/inhalt.htm/