Elektrimootori võlli vahetamine
#14

(21-07-2020, 09:15 AM)hulgus Kirjutas:  Mis mootori numbrid on? Riiulis on mitu erilisemat (3f!) mootorit, mille külge oleks kordades lihtsam aretada. Üks poolik kompressori 1f mootor ka, mille otsakaas  kompressori koda. Tule ja vali.
Algselt on sellest mootorist juttu siin
Ehk siis 2kW ja 2990rpm. Ka seal on soovitus, et lihtsam on 3f mootor sebida. Paraku võib agregaati vaja minna ka kohas, kus 3f võrku ei ole. Või kui isegi on (kasvõi kodus), siis on ikkagi vähe kohti, kust 3f kätte saada ja ebamugav on jämedat boamadu siia-sinna vedada.

Oli ka soovitus 3f mootor kondeka abil 1f võrgust tööle panna. Kui eeldada, et füüsika põhitõed ei ole 30a jooksul muutunud, siis tsiteerigem Lembit Abo raamatut "Raadiolülitused" lk 526.

Kondensaatori abil saab kolmefaasilise asünkroonmootori (näit. A, AO, AO2, AOЛ2) võimsusega kuni u. 1 kW käima panna ühefaasilisest võrgust. /.../ Mootori kondensaatorlülitust võib siiski pidada hädaabinõuks, sest sel juhul mehaaniline võimsus tema võllil moodustab kõigest 60...85% nimivõimsusest...

Ja mis peamine: 3f mootor, eriti malmkorpusega, on paras pomm Sad  Kõnealune mootor kaalub koos naha ja karvade ja plastkastiga, milles ta hetkel paikneb, 9,8 kg. (Võrdluseks: Grundforsi veepumba 775 W mootor on 6,6 kg). Nii et suhteliselt väike mass on üks tugev argument, mis tema taaskasutust toetab.

(21-07-2020, 09:41 AM)MeelisV Kirjutas:  lisan, et igasuguste spetsiifiliste monofunktsionaalsete mootorite taaskasutusel on vaja mõelda sellele mida ta tegi varem ja mida plaanitakse teha.
ehk milline on mootori konstruktsioon - korpus, laagrid jms.
tulemus võib olla selline kus ilmneb vajadus iga poole aasta tagant laagreid vahetada vms.

Kui kaua võtab aega näiteks sõiduauto pesemine survepesuriga? Mitu protsenti sellest ajast pesuri mootor töötab? Eeldame muidugi, et pesija askeldab ikka auto juures ja väiksed pausid on tingitud vooliku või pesuri liigutamisest auto teisele küljele. Mitte et pesija tatsab vahepeal poodi õlle järele, kaanib 10 pudelit sisse ja õhtuks on auto pestud ja sarv soe Big Grin 

Selle kontekstiga võrreldes hakkab mootori tööaeg ikka väga lühike olema. Ja need laagrid, mis kõige rohkem valu saavad, on ju ümberehituse korral enda valida. Pole võimatu, et võlli ots hakkab olema 30mm. Näiteks 206 laager peaks ikka ühtkomateist taluma.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: oltsberg - 20-07-2020, 11:11 AM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: linnuke - 20-07-2020, 12:37 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: oltsberg - 20-07-2020, 22:43 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: h2rra - 21-07-2020, 12:49 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: MeelisV - 20-07-2020, 12:53 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: muska71 - 20-07-2020, 13:29 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: MeelisV - 20-07-2020, 14:07 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: Mahno - 20-07-2020, 14:44 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: h2rra - 20-07-2020, 15:11 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: vwt2 - 20-07-2020, 16:55 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: h2rra - 20-07-2020, 17:08 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: hulgus - 21-07-2020, 09:15 AM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: oltsberg - 21-07-2020, 19:56 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: MeelisV - 21-07-2020, 09:41 AM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: kass - 21-07-2020, 22:13 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: oltsberg - 22-07-2020, 12:31 PM
RE: Elektrimootori võlli vahetamine - Autor: kass - 22-07-2020, 13:01 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne