08-09-2020, 07:00 AM
(07-09-2020, 22:38 PM)kass Kirjutas:Tere, Priit! Vaata, see DKW mootori teema - 2 silindrit , kaks takti, neli takti - see oli tegelikult ette nähtud peene huumorina. Aga noh, kellaaeg oli juba hiline ja Kalevi tänava Konsum oli juba pikalt lahti olnud, küllap Sa olid liiga palju kartulimahla tarvitanud ja seetõttu jäi Sul huumor lihtsalt tabamata. Tänapäeval on moes öelda, et erinevus rikastab. Teatud määral on see nii. Neli takti on teatud tingimustes tõesti huvitavam, kui kaks takti. Ja need taktid peavad olema suhteliselt ühesugused, alluma teatud reeglitele. (Tegelikult on mootori töö rikastamiseks ka teisi variante, aga see selleks.) Kui erinevaid takte on rohkem, kui neli, siis läheb asi jamaks. Minu arvates. Ja üks ja kolm takti ka ei sobi, ikka kaks või neli. Näiteks Beethoven, takte tuli tal nagu kuulipildujast, igaüks erinev (mõned kordusid tegelikult ka), aga mootorit nendega käima ei pane. Minul vähemalt küll mitte. Aga enne uinumist on hea kuulata mõnikord. Aga seoses mootori käima minemisega tuli mul veel meelde, mul kodus on üks tegelane, kes on pärit Türi äärelinnast ja oskab igal ajal ja igast asendist sae käima tõmmata, kusjuures taktidest ei tea ta mitte midagi (Beethooveni omadest tegelikult natuke teab). See on tal eriline anne, ilmselt kaasasündinud. Türilt on üldse palju andekaid pärit, Kass ja Sorge ja teisest eeslinnast Armex. Ma olen oma saekäivitajale korduvalt tungivalt soovitanud kuhugi sae-remondi-firmasse tööle minna, saaks hoobilt miljonäriks, aga ei, ei hooli ta rahast ja rikkusest, saeb kodus edasi. Niiet , mul Kalevi tänava Konsumit ei ole, saagimine kestab ja lobisemise eest ülememus palka ei maksa, peab tööle minema, kell juba palju.(07-09-2020, 20:57 PM)Raudpats Kirjutas: 2-silindrilisel on ju mõlemas silindris kaks takti, kokku seega neli, niiet neli takti DKW mootoris on täitsa olemas, olen ise oma silmaga näinud.
Tere, Sander!
Ma olen siin ikka omaette mõtisklenud, et mis "tarkadest" ja "(veel) targematest" siin foorumis regulaarselt kirjutatakse...ja hakkan vist vaikselt aru saama. Aga kas ei ole nii, et neid takte on ka 1-silindrilises mootoris lõppemata palju (kuni bensiini jagub), aga need taktid on ikka ühed ja samad, 2-taktilises 2 erinevat, 4-taktilises 4 erinevat? Või on 8 - silindrilises 4 -takilises mootoris 32 takti? (No muidugi on, ega ma nii loll ka ei ole, et sellest aru ei saa!) Ega see pole sama, mis need 16 V (voldised) mootorid...