20-09-2020, 20:46 PM
(14-09-2020, 20:46 PM)kass Kirjutas:Kui algul paistis, et tegemist on alumiiniumiga, siis keevitusega kallale minnes osutus see hoopis muuks materjaliks. Ilmselt silumiin, mille koostis võib olla väga erinev. Igatahes lõppes algne paari prao kinnikeevitamine sellega, et detail hakkas sulama. Ta on valatud ning sees osutusid olevat ka õhuaugud.(14-09-2020, 19:58 PM)indreksirk Kirjutas: Käigukasti kaas on huvitavast alumiiniumisulamist, mille remont oli päris keeruline. Aga kasutuskõlbulikuks ta sai.Kuna jutuks tuli, siis võtsin julguse pärida... et mis sellel sulamil huvitavat on, mis oli remondi juures keeruline ja kuidas see remont ikkagi lõpuks õnnestus? Oleks huvitav teada, näiteks, kui peaksin ka mõnda sarnast sõidukit taastama hakkama, siis kuluks info ja hüva nõu marjaks ära!
Esmalt tuli ülessulanud osa maha käiata ning sulamisest tekkinud augud puhastada. Seejärel sai pulberkeevitusega tekkinud augud täidetud ning uuesti käiatud ja lihvitud, kuni sai enam-vähem algsega sarnane. Lõpuks tuli käigukasti korpusega kokkupuutuv kontaktpind sirgeks freesida. Õnneks on see detail värvitud, mis materjali erinevused ära peidab.
Niiviisi kirja pannes ei olegi nagu midagi erilist, kuid protsess ise oli närviline ja aeganõudev. Kodutöökojas sai ühtteist ka teha, kuid mitu käiku paremate töövahendite juurde tuli siiski ka läbida.
Alguses oli selline hunnik juppe
Hammasrattad olid õnneks kõik alles. Enamus laagreid tuli uued leida ja need ei olnud päris letikaup. Laagrialused pinnad võllidel vajasid töötlemist, kuid lõpuks jäi meister rahule.
Kui kaane saab ka värvitud, siis võib lugeda käigukasti taastatuks.