20-09-2020, 23:03 PM
(20-09-2020, 20:46 PM)indreksirk Kirjutas:(14-09-2020, 20:46 PM)kass Kirjutas:Kui algul paistis, et tegemist on alumiiniumiga, siis keevitusega kallale minnes osutus see hoopis muuks materjaliks. Ilmselt silumiin, mille koostis võib olla väga erinev. Igatahes lõppes algne paari prao kinnikeevitamine sellega, et detail hakkas sulama. Ta on valatud ning sees osutusid olevat ka õhuaugud.(14-09-2020, 19:58 PM)indreksirk Kirjutas: Käigukasti kaas on huvitavast alumiiniumisulamist, mille remont oli päris keeruline. Aga kasutuskõlbulikuks ta sai.Kuna jutuks tuli, siis võtsin julguse pärida... et mis sellel sulamil huvitavat on, mis oli remondi juures keeruline ja kuidas see remont ikkagi lõpuks õnnestus? Oleks huvitav teada, näiteks, kui peaksin ka mõnda sarnast sõidukit taastama hakkama, siis kuluks info ja hüva nõu marjaks ära!
Esmalt tuli ülessulanud osa maha käiata ning sulamisest tekkinud augud puhastada. Seejärel sai pulberkeevitusega tekkinud augud täidetud ning uuesti käiatud ja lihvitud, kuni sai enam-vähem algsega sarnane. Lõpuks tuli käigukasti korpusega kokkupuutuv kontaktpind sirgeks freesida. Õnneks on see detail värvitud, mis materjali erinevused ära peidab.
Niiviisi kirja pannes ei olegi nagu midagi erilist, kuid protsess ise oli närviline ja aeganõudev. Kodutöökojas sai ühtteist ka teha, kuid mitu käiku paremate töövahendite juurde tuli siiski ka läbida.
Täna, Indrek! See on ilmselt jah selline "raske alumiinium", tsingi lisanditega. Vb pole päris sama materjal, mida ma silmas pean, aga silmas pean ma 30-ndate alguse 2-taktiliste NSU-de silindripäid. Karterid ja "väljalaskepaunad" on kergest alumiiniumisulamist, silindripead aga ilmse tsingi lisandiga, päris "tavaline silumiin" või tsingisulam ka nagu ei ole. On mul üks silindripea, mis on kergelt ussitanud ühest servast ja oleks tore seda tohterdada. Pea on haruldane, tehti neid mootoreid ainult 255 tk. Miks tehti silindripead sellisest sulamist, ei oska arvata, mingi väide on, et tsink voolab paremini valuvormi, ei tea kui õige see on.