12-10-2020, 12:25 PM
(11-10-2020, 23:16 PM)honkomees Kirjutas:Eks ta vist nii on, et mõistlikku tavamaasturit enam ei saagi... Aga siit ma järeldan, et tegu on puhtalt jahimehele mõeldud autoga sest mitte ühelgi muul juhul ei ole aeglusteid ja difrilukke VAJA See on vaid ja ainult metsateema, lisaks siis kõiksugu vintsid kastis, karvased "boggerid" all jms 1.oktoober olid kõik jahiseltsid selliseid täis... Lisaks peenemad Berettad õlal, öövaatlusseadmes kotis, sulgedega kaabud ja muu edevuselaat.(11-10-2020, 17:57 PM)PlyVal64 Kirjutas: ... Muul juhul, kui jätame N1-"vajaduse" maksude optimeerimiseks kõrvale, ei ole kastil mingit erilist otstarvet. Juba eespool keegi ütled tabavalt: osta siis maastikuvõimekusega "tava"maastur ja ülejäänud raha eest mitu haagist ...nendime, et korralik, raamil aeglusti ja difrilukkudega tavamaastur maksab vähemalt 2x kastikast rohkem ... lisame kasti mugavused, haisva kola a la vorstikast! vedamine, alatine valmidus suure koormaga manööverdada, pole vaja käru sappa võtta, seda 100 km tühjalt vedada, et koorem peale panna jne
Ainus ongi kastikatel paljudel lubatud 3500 kg haagis, mida paljudel pärismaasturitelgi pole, kaubikulaadsetest rääkimata. Seal kaalu küsimus või miski muu seuhke jama. Ja kindlasti on osadel reaalse igapäevase kasutuse põhiselt selge ülispetsiifiline vajadus ja soov, ega neid muidu ju ei toodetaks Miski selline ülispetsiifiline pill, tundub et metsa- ja karjäärimasinate rehvivahetusmasin vms. Rasked rehvid/rattad haagisel, sealt kraanaga tõstab. Sama Sõber töötas Eestis selle peal aga Tal oli Renault-põhine 1fwd kaubik, mis jäi igale poole kinni! Kuna koorem oli turjal, siis ka keset siledat muru... ja mis kraana! Käsitsi 600-kiloseid rattaid liigutad.
OT in:
Kastiga auto elik samamoodi kastikas on hoopis teine teema. Ehitusmehed, METSAmehed-saebrigaadid jms kaader saab hakkama kaubikulaadsetega. Enamasti just mitmeveoliste Transporterite erinevad põlvkonnad või Transiti AWD. Saemees ei sõida autoga langile, ta sõidab langi äärde tee peale. Kui on "edukam" töömees, siis on mõni vanem pärismaastur a'la needsinased igikestvad LC120'd jms. Ma siin aasta ringselt tarbin tüka-lapa kastikaid, Isuzusid ja RAMe. ENAMASTI on haagis sabas, on see siis kastiga/kaanega või paaditreila. Ainult kastikaga tõime Sõbrale mägi-eestist kasutet aknad ära - 120 laiad ja 140 kõrged, 6 tk - täpselt mahtusid kasti. Kasf!MargusK70 juurest akende ära toomiseks tuli ikkagi haagis sappa panna, sest suured aknad ei mahu füüsiliselt Jeesukese poolpikka kasti.
Mida on veel kastis veetud: kaevurõngaid! 1 kastis ja 2 tk haagisel Kaubikuga olnuks lihtsam aga Sõber on jahimees ja just rümpade veo pärast vahetas Disco D-Maxi vastu. Disco ikka haises jäledalt küll, ei saa salata. Jah, juubeliks käisime lasime kaks sokku ja neid on tõesti mõnus kasti plastsisusse visata. Pärast lased voolikust veega üle ja murtet pole. Aga me seisime tee ääres, mitte ei aja looma mööda metsa või talumehe heinamaad autoga taga! Jalutad - nagu Härra! OK, põtra käeotsas ei tassi, sokku ja kesikut küll. Ja siis murutraktorit veab kastis, kui nüüd metsatalust mereäärde suvekodusse niitma tuleb. Jälle - kaubikulaadsega oleks mugavam ja mul mahtus trakatas Zafirasse ka
OT out.
See USA kastikate, peamiselt RAMide hullus ja ka Isuzude uputus, on vaid ja ainult vajadusest 3500kilo haagiseid vedada ja samal ajal pereautona olla kasutatav. Mitte mingit muud põhjust neil pole. Slipid libedad, hobuste kogunemistel platsid pehmed, "telefoniputkasid" või tõstukeid töömaale vedades ka tõsine mudaoht jne - reaalne vajadus. Aga alati on PÕHJENDUSEKS haagis! Lihtsalt niisama paljuvedu edev kastikas ongi edevuse laat. Debiilsuse tipud on igasugu "sport"kastikad a'la Lightning jms jaburdus.