04-11-2020, 11:27 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2020, 11:50 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(03-11-2020, 19:55 PM)Telc Kirjutas:Ojaa, ma saan ka heietada PIKALT OMATUD 44kW ja 805 kg + inimesed kaalunud Saxo vägitegudest tohutute raskuste veol ja seda 14 aasta jooksul! See ei tähenda, et see mootor oleks olnud jõuline! Kusjuures kõikse kohutavam - sedasama katelt pandi ja Berliksile/Partnerile ka(03-11-2020, 19:45 PM)diesel Kirjutas:Ära pane tähele, teoorias oleme kõik tugevad. Reaalselt on sedasama algselt teemasse toodud vana doblot ka 1,6 pajaga, aga mõistagi sm kunstiteadlane viitab 1,2-le.(03-11-2020, 14:48 PM)PlyVal64 Kirjutas: ... aga see astmaatiline SDi ...nende kahe puhul võin isikliku kogemusega väita, et su jutt on paras pläma.
... nagu see kus natukenegi on mootorit...
"astmaatikuga" üle neljasaja tkm sõidetud. liikus ja liigub senimaani lõbusalt. tugevas ülekaalus käruga
püsib ka probleemivabalt üldises liiklusrütmis.
ja "natukenegi mootorit" õnnetus oli mul ka üle aasta ristiks kaelas. vot see natuke seal mootoris ei
jaksa kohalt minna, ega mööda sõita. kärust ma ei räägigi.
Samuti 1,3 diisel nemo millele viidati, ei ole reaalselt hädade tipp teps mitte. Mõlemaga saab arukalt talitades päris palju ära vedada, nii täislastis kanuukäru kui ka kahetonnise liivakoormaga kaheteljelise. Viimasega mõistagi maanteele ja maanteekiirusteni ei roninud, seda mitte mootori vaid pidurite peale mõeldes.

Ma ei ole kunagi aru saanud, milleks ja kellele neid kuute nende mootoritega tehakse??? Need ongi enamuses mõeldud linnas sõiduks sest eks see nii Euroopas ole ka. Poes proovisõitu tehes on kuut tühi ja KERGE! Muidugi suudab seesama olematu mootorike seda värvita (loe: valge) kuuti liigutada. Kuid reaalkasutuses on see seest raske vineeriga üle löödud ja püütakse kasutada zahaari asemel kallurina...
Tänaseks on jõutud õnneks arusaamisele, et päris saasta enam toota ei tasu, isegi ei lubata. Selle õnnetu CO2-pärast on mingeid imekatlaid veel olemas aga üldjoontes sajandivahetuse ikaldust ei ole. Jah, Berlinksil/Partneril on sitanikastus 56kW olemas ja see peab küll peast põrunu olema, kes selle ostab. Selline "firmaomanik" võiks omale otsaette tätoka teha - "debiilik" - nagu see poolearuline omale "Oru Kodu" lasi teha. Renneksist saab 81kW odavamalt... Aga valikus on ka 96kW, mis on suisa lõbus.
Uuel Doblol ka 1,6 77kW, mis on juba piisav linnalähis sõiduks. Teistel on ka siiani VEEL mõtetud 55 kw olemas, milleks ja kellele, ma aru ei saa.
Miks ma tõin teadlikult mahtuniversaalid sisse??? Sest need on põhimõtteliselt samad riistapuud, mis ongi tehasest tulles koormatud olekus. Nende tühimass on seal, kus kuutidel täismass! Ja nendega on ette nähtud ka maantesõit, need ei ole mõelduid linnalähiks või üldse lillepoeautoks! Ja kohe on ka MOOTORID mootoriruumis! Sest ilma selleta ei saa. Omniva võib omale neid jõuetuid logusid osta ja lubada sest need tõesti ei pea kiiresti sõitma. Eks selliseid autoparke on veel, mis esiemst kolme käiku kasutavad. Aga kui jutt käib matkaauto toorikust, siis see vaid ja ainult maanteid mõõdabki, tuleb kõik need jõuetud peldikud ära unustada.
edit: siin automehed koos ja enamus on elus korra kindlasti Sharani-laadsega sõitnud, teoorias diisliga. KUJUTAME omale nüüd ette selle auto 55kW SDi katla ja tomatkastiga

Lihtne näide: uus Berlinks/Partner kõige sitema katlaga ja küljeukseta kaalub tühjalt 1300 kilo, täismass 1970kg. Mul oli Saxo täismass 1310 kg! Et see 12kW'd aitab kuidagi kaasa? Ei aita, sest Saxol oli 30kg/kW ja nendel õnnetustel 35 kg/kW! Jah, momenti on rohkem ja see pisut päästab veojõus madalatel kiirustel aga mitte maanteel! Ainuüksi tohutult suurema õhutakistuse peale kulub enamus võimsusest ära ja pigem on 110 alas kuudiga see suhe 50kg/kW! Puhas füüsika.