Teedest, ehitistest ja sildadest

(24-11-2020, 15:37 PM)Etsike Kirjutas:  See kõik, mida PlyVal64 kirjeldas on maapõueseaduses kirjas.
Meil on palju asju Seadustes kirjas, mida mitte keegi isegi ei plaani täita! Lihtne küsimus ongi: kus on selline vana karjäär, mis oleks igale tavaInimesele ka arusaadavas vormis KORDA TEHTUD??? No on mõned harvad erandid aga needki on pigem ise ilusaks muutunud ajaga ja /või tänaseks järvedeks kuulutatud. Nagu Trapi kärjään Männikul kus on see wake'i süsteem peal.
Võtame või Audevälja esimese karjääri ja tiigi, 56202:002:0524  Tatramäe kärjäärid. Veekogude maad - jube äge eraomandina!!! aga rekultiveerimata! Tiigi ääred veel siluti, siis karjäär on ikka hooramaja. Tääksis sama lugu. Too kruusakarjäär on seisnud aastaid, töö käib kõrvalkarjäärides, aga see on korda tegemata, sest seda "hoitakse" igaks juhuks - see ei maksa mitte midagi! Reaalsuses antakse kaevandusload arutult pikaks ajaks ja see on imeodav! Keskkonna häiring on tohutu pikk aeg ja oluliselt odavam on jätta "gramm kaevandamata" ja luba pikendada kui rekultiveerida! Võtad KOTKAS lahti ja imestad, palju on ainult maavara kaevandamise lubasid Eestis! 1000€ riigilõiv loaks on ju sandikopikad! Kruusa kaevandamisõiguse tasu on 57 senti kuni 3,38€ kuupmeetrilt, liival 0,25-3,19€. Koefitsent 0,5, kui kaevandatakse põhjavee taset alandamata. Aga tasu maksad tegeliku järgi. Seega saad 1000 raha eest kaebvandusloa näiteks 25-aastaseks perioodiks, sellest 5 kaevandad aktiivselt 95% lubatud mahust, teenid raha ja maksad riigile makse, 20 aastat tiksutad seda pommiauku niisama kasutades viimast 5% mahtu ja ootad "looduslikku uuenemist". Reaalsus! Ise teeks samamoodi Wink 

Seal videos ja üldse artiklites on toodud feilpeldik sisse. Selle puhul oleks AINUS võimalus lühiajaline luba vaid-ja-ainult selle idiootsuse jaoks ja räige järelkontroll! Reaalselt peaks olema väga suured tagatisrahad ette, mis saadakse tagasi siis, kui Looduse hävitamine on lõpetatud ja augud Maa sees  korrektselt rekultiveeritud! Reaalsus TÄNA on aga see ,et meie lapse-lapselapsed ka ei näe veel feilpeldiku hävitustöö arme vähemärgatavatena! Sama peaks käima ka tee-ehituse jaoks tehtavate spetsiaalsete karjääridega. 4-realine saab valmis, karjäär sulgeda, rekultiveerida ja kogu ooper!

Edit: nüüd on hea vaadata, kuidas asjad toimivad ja KAS toimivad! Kose krossiraja ümber tehtud liiva ja kruusakärjäärid said 10-aastase loa, just ja vaid 4-realise ehituseks. See on valmis ja 2025 luba HARM-133 lõppeb. Loa omanik-kaevandaja oli K.U. Mell AS, mis pole just väike firma.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne