16-12-2020, 22:13 PM
Elektriauto TASUB ennast ära vaid linnas taksot sõites. Siis pidi asi ka rahaliselt täitsa nägus olema sest igasuguseid kulusid on omajagu vähem.
Samamoodi ei tasu ennast ära off-grid, kui just päris ligipääsmatus kohas seda ei harrasta. Ja need on erandid. Ma lihtsalt ise jonnin, kuigi annaks 1300 raha ja kuu ajaga oleks post krundi nurgas ning 20A olemas. Lisanduks 100 meetrit maakaablit majani. Et saada niisama 20A 220V voolu Loodusest, tuleb kulutada u. 10 korda niipalju ehk ~13K€. Ma siiani saanud hakkama lihtsalt akudega, mida tuli isegi aasta paar tükki jurude, 2 neist 70%'ni väsinud rekka-akud. Tasuta sain, vajadusel laev naabri jurues postielektriga täis. Aga üks selline on 5 aasta valgustsuel taga ja poleveel laadida olnud vaja...
Kolmas on teisest teemast akudega kettsaag. No mitte kuidagi ei tasu see ennast ära!
Kõik see "öko" töötab mingis jube kindlas ja kitsas vajadusvahemikus. Ja maksab arutult. Kuid niipea, kui esitad asjadele veel mõne oma elukogemusliku nõudmsie, on asi "kutu". Või hind on juba täiesti sõge. Haagise veoks saab ju Tesla jubemaasturi-laadse osta; koju koos tuulikute, moodsa akupaki jms kuuekohalise numbri eest elektrijaama ehitada(ja ka siis on vedelkütuse genekas möödapääsmatu!!!) ning 1500 raha eest seljakotiga sae osta...
See on veel tänane reaalsus. Mis on 5 aasta pärast, ei tea me veel keegi. Praegu enam ei julge väita, et siis ei ole elektriga riistapuud ka rahaliselt tasuvad ja toimivad...
Samamoodi ei tasu ennast ära off-grid, kui just päris ligipääsmatus kohas seda ei harrasta. Ja need on erandid. Ma lihtsalt ise jonnin, kuigi annaks 1300 raha ja kuu ajaga oleks post krundi nurgas ning 20A olemas. Lisanduks 100 meetrit maakaablit majani. Et saada niisama 20A 220V voolu Loodusest, tuleb kulutada u. 10 korda niipalju ehk ~13K€. Ma siiani saanud hakkama lihtsalt akudega, mida tuli isegi aasta paar tükki jurude, 2 neist 70%'ni väsinud rekka-akud. Tasuta sain, vajadusel laev naabri jurues postielektriga täis. Aga üks selline on 5 aasta valgustsuel taga ja poleveel laadida olnud vaja...
Kolmas on teisest teemast akudega kettsaag. No mitte kuidagi ei tasu see ennast ära!
Kõik see "öko" töötab mingis jube kindlas ja kitsas vajadusvahemikus. Ja maksab arutult. Kuid niipea, kui esitad asjadele veel mõne oma elukogemusliku nõudmsie, on asi "kutu". Või hind on juba täiesti sõge. Haagise veoks saab ju Tesla jubemaasturi-laadse osta; koju koos tuulikute, moodsa akupaki jms kuuekohalise numbri eest elektrijaama ehitada(ja ka siis on vedelkütuse genekas möödapääsmatu!!!) ning 1500 raha eest seljakotiga sae osta...
See on veel tänane reaalsus. Mis on 5 aasta pärast, ei tea me veel keegi. Praegu enam ei julge väita, et siis ei ole elektriga riistapuud ka rahaliselt tasuvad ja toimivad...