21-01-2021, 10:48 AM
Kõik minu targad laadijad on sattunud olema ctekid. Ilmselt oli selles süüdi asjaolu, et kunagi oli vaja tervet kimpu mootorrataste akudele ja cteki 0,8a laadijad olid vähemalt tol hetkel kõige optimaalsem valik. Kõige suurem hetkel 10A CTEK, mis on siis enamasti kasutuses suuremate akude laadimiseks ning olen kasutanud seda ka tavalise toiteploki reziimis (supply) käivitusabina (iseasi, kui palju sellest abi oli) ja siiani ei ole maha põlenud ühtegi.
Sellest veidi rumalam, kasutaja rumalusega võrdväärne laadija on labori toiteplokk, millel saab ära piirata maksimaalse voolutugevuse (kuni 10A) ja pinge (kuni 30V). Sellega simuleerin akule pikka "autosõitu" - panen pinge 13,8V peale nagu enamuses minu autode pingeregulaatorid ning aku laeb tasapisi pikemat aega. Laadimisvoolu näitab milliampri täpsusega.
Eriliste rumaluste täidepanekuks on riiulis paar BA-2 laadijat ka reservis. Kui ikka kiirelt on vaja tühja akusse voolu toppida, siis ei häbene ma ka neid vanu traktoreid kasutada.
Sellest veidi rumalam, kasutaja rumalusega võrdväärne laadija on labori toiteplokk, millel saab ära piirata maksimaalse voolutugevuse (kuni 10A) ja pinge (kuni 30V). Sellega simuleerin akule pikka "autosõitu" - panen pinge 13,8V peale nagu enamuses minu autode pingeregulaatorid ning aku laeb tasapisi pikemat aega. Laadimisvoolu näitab milliampri täpsusega.
Eriliste rumaluste täidepanekuks on riiulis paar BA-2 laadijat ka reservis. Kui ikka kiirelt on vaja tühja akusse voolu toppida, siis ei häbene ma ka neid vanu traktoreid kasutada.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.