10-02-2021, 22:42 PM
(10-02-2021, 22:26 PM)v6sa Kirjutas: Säärast ülevaatajat tuleb hoida.
Tihedad ristid ei saa roolilõtku tekitada. Küll tekitab ühekordne rist pöörlemise ebaühtlikkust, aga rooli korral pole see teemaks. Ja ilmselt on seal ikka kaks risti võllil. Ehk seal on mingi muu kamm, kui lõtk tekib. Näiteks loperdav nuut. Või labaselt liigse lõtkuga sektor.
Säärasest sidurivõimendist olen kuulnud ja lugendu, aga nüüd näen, et säärast nikastust on reaalselt ka peale pandud. Nikastust seetõttu, et ei saanud venelane lihstamatki asja käima....
Eks need nuudid tahavad ka üle loomulikult ülekäimist. Aga see sinusoidne ebaühtlikkus on kindlasti üks probleem, mida kaks risti ei päästa. Kaks risti oleks lahendus siis, kui sissetulev ja väljatulev võll jäävad vähemalt enamvähem ühele sirgele, kui aga mitte, siis ühel hetkel on nö väljamineva võlli kiirus praktiliselt null ja teisel hetkel samakordselt kiirem rooliratta keeramisest. Praegu ongi nii, et kui rool püsti panna, on vabakäik enam-vähem, aga kui rool sülle lasta, nagu mulle sõita meeldib, siis on ristid just sellise nurga all, et rooli tuleb ikka jupp maad keerata, enne kui liikumine roolimehhanismi jõuab. Üks võimaus muidugi oleks 90kraadi risti roolikarbi peal keerata - siis satuks kiirem faas rataste otseoleku kohta ning vabakäik tunduks väiksem. Aga tegelikult see sõitmisel ikka kuigivõrd segab.
Aga sidurivõimendi nikastuse osas saan ainult kaasa kiita - Hydroscandi härrasmees vaatas mind ikka väga pika pilguga, kui mansette otsima läksin
