13-02-2021, 11:29 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-02-2021, 11:30 AM ja muutjaks oli Marvin.)
(12-02-2021, 00:51 AM)Mart32 Kirjutas: Nii et natuke kiirust ületada ikka võiks ilma mingi karistuseta kui ohtlikku olukorda ei tekita. Väike promill ka võiks olla kui suudad ohutult sõidu ära teha.
... Tänaval kedagi natuke peksta ka võiks kui nägu ei meeldi, niimoodi kergelt, et isik ei pea arsti juurde minema ja saab pärast kohe oma tavapäraseid toimetusi edasi teha. Natuke röövida ka võiks, niimoodi et see reaalselt röövitava majanduslikku seisu ei mõjutaks- näiteks 0,05% füüsilise isiku aasta netopalgast või firmast röövides sama % kasumist...
Selle demagoogiavõtte nimi, mida selles kirjas kasutati, on reductio ad absurdum ehk siis absurdiks taandamine. See on oma olemuselt oponendi seisukohtade naeruvääristamine, mida me võiksime selles foorumis siin jõudumööda püüda vältida.
Aga kui nüüd see absurdiosa kõrvale jätta, siis - jah, ma ei näe mitte mingit probleemi selles, kui keegi korras autoga hea ilmaga hea nähtavusega seatud normist kiiremini sõidab. Mitmetes lähiriikides on samuti. Rootsis mõnda aega elanuna julgen väita, et E4 peal hea ilmaga 130 asemel 160ga sõites ei õnnestu politsei tähelepanu pälvida, sest kõik sõidavad samamoodi. Poola kiiirteedel lastakse kolmandas rajas vähemalt sama kiiresti ning samuti ei ärata see politsei tähelepanu. Kiired teed on kiiresti sõitmiseks tehtud ja seda aktsepteeritakse.
Alkoholisse puutuv on omaette teema ja natuke tundlikum. Jah, alkohol on probleem. Meil aga on seda probleemi hakatud lahendama valest otsast. Meie liikluses ei ole probleemiks need, kes õdusa õhtusöögi kõrvale klaasi veini pruugivad - aga just need on see seltskond, kes nullnormiga pihta saavad ja seaduse silmis kriminaliseeruvad. Probleemiks on süüdimatu aheljoomarlus, mille vastu ei saa võidelda normi alumise serva allapoole toomisega. Aga et liiklussurmad on miski, millega saab alati iga õigusruumi karmistamist õigustada, siis ongi seda teed mindud ning normid põhjendamatult karmiks krutitud. No et me oleme ometigi midagi teinud - hea valimiste eel lärmata.
Kui meil liiklussurmade arv ei kahane, siis tuleb tõdeda, et selleks vähendamiseks kasutatavad meetodid - kaamerad sealhulgas - ei tööta. Olukord ei lähe paremaks, kui me teeme rohkem sedasama, mida senini on tehtud. Minu kui maailmavaatelise libertaari seisukoht on, et karistamine ja jälgimisühiskond ei tee liiklust paremaks, teeb aga ühiskonna halvemaks. Me ei pea rohkem karistama. Me peame rohkem vastutusvõimet kultiveerima. See võtab aega, aga annab pikas plaanis parema tulemuse.