14-04-2021, 15:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2021, 16:14 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Kas on teada, millal on vahetatud õli?
Mitmed kastitootjad on endiselt seisukohal, et automaatkastiõli on eluaegne ja seda vahetada on ülim rumalus. Nende seisukohast nii ongi: kui õli eluiga ammendub (õlist saab kusi), siis ikaldub ka kast. Meil hukkab kastiõli peamiselt õhust "ümbernullitemperatuuridel" kondenseeruv niiskus elik vesi. Aga ka kasutajate tahtmatus masinaid kultuurselt kohelda.
Kuulun nende hulka, kelle arvates automaatkasti pika ja murevaba eluea eelduseks on õlivahetused (soovitavalt koos läbipesuga) iga 60-80 kkm ja 5 aasta järel. On ka teine vaatenurk asjale: kasutame puruks ja ostame uue. Maailmamajandusele on järgmine kindlasti tervislikum.
Loomulikult vahetatakse ka õlifilter (või pestakse sõel, kui filtrit pole) igal vahetusel.
Ning kui kastipõhjas on sadet, metallihelbeid või plastitükke märgatavalt, siis tuleb ikkagi remontida: kastiõli vahetus ei remondi kasti.
Soovitan Hõbenoolt (www.hobenool.eu) ja dünaamilist vahetust, aga tegelikult oskavad teised ka. Japsi osati kunagi päris hästi Tuuliku teel teha.
Isiklik kogemus: 5 autot, 13 aastat, umbes 600 kkm probleemideta autodega, millede läbisõit on olnud usumõõdiku järgi vähemalt 300 kkm. Test jätkub.
Nüanssidest oskab austet Marko ilmselt palju paremini pajatada.
Ka sellest, et viimase vindi peal olnud kastil võib õlivahetus kiirendada paratamatut ikaldumist. Mehaanilisi vigu õlivahetus ei ravi.
EDIT: Kastile sobiva õli tähtsust ei saa liiga palju toonitada
Mitmed kastitootjad on endiselt seisukohal, et automaatkastiõli on eluaegne ja seda vahetada on ülim rumalus. Nende seisukohast nii ongi: kui õli eluiga ammendub (õlist saab kusi), siis ikaldub ka kast. Meil hukkab kastiõli peamiselt õhust "ümbernullitemperatuuridel" kondenseeruv niiskus elik vesi. Aga ka kasutajate tahtmatus masinaid kultuurselt kohelda.
Kuulun nende hulka, kelle arvates automaatkasti pika ja murevaba eluea eelduseks on õlivahetused (soovitavalt koos läbipesuga) iga 60-80 kkm ja 5 aasta järel. On ka teine vaatenurk asjale: kasutame puruks ja ostame uue. Maailmamajandusele on järgmine kindlasti tervislikum.
Loomulikult vahetatakse ka õlifilter (või pestakse sõel, kui filtrit pole) igal vahetusel.
Ning kui kastipõhjas on sadet, metallihelbeid või plastitükke märgatavalt, siis tuleb ikkagi remontida: kastiõli vahetus ei remondi kasti.
Soovitan Hõbenoolt (www.hobenool.eu) ja dünaamilist vahetust, aga tegelikult oskavad teised ka. Japsi osati kunagi päris hästi Tuuliku teel teha.
Isiklik kogemus: 5 autot, 13 aastat, umbes 600 kkm probleemideta autodega, millede läbisõit on olnud usumõõdiku järgi vähemalt 300 kkm. Test jätkub.
Nüanssidest oskab austet Marko ilmselt palju paremini pajatada.
Ka sellest, et viimase vindi peal olnud kastil võib õlivahetus kiirendada paratamatut ikaldumist. Mehaanilisi vigu õlivahetus ei ravi.
EDIT: Kastile sobiva õli tähtsust ei saa liiga palju toonitada
