14-04-2021, 19:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-04-2021, 10:29 AM ja muutjaks oli Wiki432.)
Tavatarbija jaoks on kõik automaatkastid:
1. Robotkast - tavaline mehhaanika, mille kangi liigutab juhi asemel automaatika (just see, mida veomasinatel enamasti kasutatakse)
2. Hüdromehhaaniline - koosneb tavaliselt hüdrotransformaatorist ja erinevaid ülekandearve kombineerivatest (planetaar)reduktoritest. Ülekandearvude vaheldumise eest hoolitseb automaatika.
3. Eelvalitav kahe (võib ka enama) siduriga käigukast, näiteks VAG grupi DSG - sisuliselt on ühes korpuses kaks (võib ka rohkem, vastavalt sidurite arvule) käigukasti. Milliselt sidurilt läbi millise käigukasti mootori pöördemoment ratasteni jõuab, otsustab automaatika.
4. Variaator.
5. Hübriidauto elektromehaaniline ülekanne. Jõud viiakse ratasteni elektri abil. See kategooria on segane ja erinevaid arengusuundi täis.
Kõigil neil on suht samasugune selektor ja kangi liigutamise loogika. Omanik ütleb "automaatkast". Sisu ja tööpõhimõtted on aga täiesti erinevad.
1. Robotkast - tavaline mehhaanika, mille kangi liigutab juhi asemel automaatika (just see, mida veomasinatel enamasti kasutatakse)
2. Hüdromehhaaniline - koosneb tavaliselt hüdrotransformaatorist ja erinevaid ülekandearve kombineerivatest (planetaar)reduktoritest. Ülekandearvude vaheldumise eest hoolitseb automaatika.
3. Eelvalitav kahe (võib ka enama) siduriga käigukast, näiteks VAG grupi DSG - sisuliselt on ühes korpuses kaks (võib ka rohkem, vastavalt sidurite arvule) käigukasti. Milliselt sidurilt läbi millise käigukasti mootori pöördemoment ratasteni jõuab, otsustab automaatika.
4. Variaator.
5. Hübriidauto elektromehaaniline ülekanne. Jõud viiakse ratasteni elektri abil. See kategooria on segane ja erinevaid arengusuundi täis.
Kõigil neil on suht samasugune selektor ja kangi liigutamise loogika. Omanik ütleb "automaatkast". Sisu ja tööpõhimõtted on aga täiesti erinevad.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.