15-04-2021, 09:40 AM
(14-04-2021, 19:19 PM)Wiki432 Kirjutas: ...Ühe sellise uuemapoolse VAG grupi DSG-ga diiselmootoriga Sharaniga oli vähemalt minu jaoks natuke kummaline kogemus, mis kohe kindlasti kasti elueale kaasa ei aita. Ca. 80 km/h pealt gaasi täiesti maha lastes, et käiguga pidurdada pani automaatika kastist tuleva heli, tahhomeetri ja tagumikutunde järgi umbes sellise ülekande otse peale, mis vastab manauaalil 2. käigu sisseraiumisega 80 km/h pealt. Käiguga pidurdus oli niimoodi muidugi väga efektiivne, aga samas selliseid "ekstreemsused" ongi tõenäoliselt projekteeritud inseneride poolt olukorda, kus hõõrdpindade vahel on kvaliteetne ja puhas õlikile. Mustust sisaldava õliga selline kasti käitumine tõenäoliselt vähendab märkimisväärselt komponentide eluiga.
3. Eelvalitav kahe (võib ka enama) siduriga käigukast, väiteks VAG grupi DSG - sisuliselt on ühes korpuses kaks (võib ka rohkem, vastavalt sidurite arvule) käigukasti. Milliselt sidurilt läbi millise käigukasti mootori pöördemoment ratasteni jõuab, otsustab automaatika.
...