20-05-2021, 12:21 PM
(20-05-2021, 10:48 AM)v6sa Kirjutas: Kurjuures mul on olemas kogemus alamõõdulise autoga hobutreileri veost ja siis oli üsna omapärane tunda, kuidas vastutulev veoauto esmalt oli järsu tõmbena tunda ja sellele järgnes sekundi-kahe jooksul "kummine" venitus. Mis ilmselt oligi mainituid rõhulöögi jõudmine haagisetagusesse alarõhutsooni.Kindlasti on kuskil seda ka mõõdetud aga see number dünamomeetriga mõõtes võib olla päris karm! F1 ja WRC puhul räägime sadadest kilodest tonnideni surujõududest. Ütleme sellise 2X2=4 ruutmeetrit pinna pealt tekkiv jõud ei ole oluliselt väiksemates numbrites sest vastutulija lööklaine tekitab õhule vähemalt WRC tippkiiruse sarnase õhu liikumiskiiruse... Treilerite/haagiste aerodünaamika pole üldse väheoluline kuid nende puhul ei "tasu" asi ennast ära sest ostjad vajavad odavat ja lihtsat. Aerovault on ka USA ülirikastele oma gigakallite mänguasjade veoks, kus stiil on olulisem mistahest rahanumbrist. Teadus toote taga siiski maksab! Sest ega see plastist kärukaane hind, mis on reaalsuses "paks kilekott"
