03-06-2021, 22:39 PM
Lugesin Priidu kirjatükid mitu korda läbi. Esimesel ma pikemalt ei peatu, mäletan ka seda Goldpokal ehk maakeeles Kuldse Kausi võidusõitu, aga et selle kohta türalased ka saksakeelse ajakirja välja andsid ..... vot ei meenu. Aga selle teise postitusega seoses tuli meelde üks vana lugu, mis juhtus nii umbes 30 aastat tagasi. Käisin Kesk-Aasias mägedes matkamas. Korralikku kaarti ei olnud, GPS-ist rääkimata. Olime natuke teelt eksinud. Kusagil kõrgustes nägime mäeküljel väikest küla. Meile tuli vastu aksakall. Küsisime tema käest üleval asuva küla nime. Ta ütles : Нижний Парадокс. Suur oli meie üllatus, sest kaugel allpool orus oli küla, mille nimi oli Верхний Парадокс. Küsisime taadilt, et kuidas see nii saab olla - ülemine on all ja alumine on üleval. Aksakall vastas: Это парадокс сын мой, парадокс
Nii oleme ka meie oma K21 mudeli uurimisel jõudnud paradigma muutumise faasi ja see mis oli alguses vale, tuleb vist tunnistada õigeks ja võibolla ka vastupidi. Väga ootaks siia lugupeetud korüfeede seisukohti. Või siis istekohti. Sest peale selliseid põhjapanevaid avastusi võivad seisukohad vabalt muutuda istekohtadeks, kui mitte minestusest tingitud lamamiskohtadeks. Selgunud on siis, et Eestimaa pinnal on olnud vähemalt kolm Meister K21 raami, milledel on olnud ees mittestandartne ehk vale silt. Ja vähemalt kahel raamil on olnud küljes pakiraam, mis on mõlemal ühesugune, kuid mis ei vasta kataloogi andmetele. Mida nende teadmistega nüüd siis peale hakata? Mina ausalt öeldes ennast väga eksitada ei lase. Aga kui nüüd oleksin tõesti soovinud musta numbrit sellele võrrile - missugune oleks siis komisjoni seisukoht - kas silt ja pakiraam on õiged või valed? Teades kohalikke olusid ja säilinud kolme raami, ma arvan, et silt ja pakiraam on õiged. Kuid kui seda artiklit peaks lugema mõni sakslane, kes on tõe ja õiguse otsingutel ja tahab taastada K21 mudelit seibi ja poldi täpsusega, siis tema siit ilmselt täit tõde ei leia. Pigem võib ta jõuda ekslikule seisukohale, et me ei tea asjast mitte midagi. Suure tõenäosusega nägi K21 mudel Saksamaal natuke teistsugune välja, kui meil siin Eestis. Millest võisid olla need muudatused ja erinevused tingitud, mina ei tea. Mul on väike kahtlus, et äkki komplekteeriti ja koostati need võrrid Eestis? Mingi firma tõi jupid kohale ja siin koostas tsikli/võrri. Võibolla oli see nii tehtud maksudest pääsemiseks, võibolla aga transpordikulude vähendamise eesmärgil.
Tõenäoliselt sellistel mudelitel , mis olid laialt levinud (nagu BMW R35 näiteks), selliseid anomaaliaid esineda ei saanud, kõik vastas kataloogile. Aga Meister ei olnud eriti suur tegija ja K21 mudel tõenäoliselt ei olnud ka masslademetes levinud. Sellised väiksemad võrrid üldse - need olid pigem siiski väikese ressursiga ja mitte niivõrd luksuskaup, kui tarbe-ese. Võibolla komplekteeriti suhteliselt lõdva randmega ja ei aetud näpuga raamatust rida? Kataloogi pilt on kõikjal vist enam-vähem sama, kuid seda mudelit ju toodeti umbes 10 aastat. Selle aja jooksul võis muutusi päris palju olla. Ma kaldun arvama, et me oma jõududega ei saa kunagi teada, missugune oli see võrr ostmise hetkel, mis komplektsuses. Võibolla kusagil Saksamaa arhiivides on ka õiged paberid olemas. Mitte te ma õigustaks mõningaid möödapanekuid oma võrri taastamisel - lihtsalt vaadates fakte ja pilte, väga raske on otsustada, mis siis ikkagi on õige ja mis vale, mis on aktsepteeritav ja mis mitte. Mul on sellest tegelikult üsna suva. Aga Musta Numbri komisjoni liige küll ei tahaks olla.
Nii oleme ka meie oma K21 mudeli uurimisel jõudnud paradigma muutumise faasi ja see mis oli alguses vale, tuleb vist tunnistada õigeks ja võibolla ka vastupidi. Väga ootaks siia lugupeetud korüfeede seisukohti. Või siis istekohti. Sest peale selliseid põhjapanevaid avastusi võivad seisukohad vabalt muutuda istekohtadeks, kui mitte minestusest tingitud lamamiskohtadeks. Selgunud on siis, et Eestimaa pinnal on olnud vähemalt kolm Meister K21 raami, milledel on olnud ees mittestandartne ehk vale silt. Ja vähemalt kahel raamil on olnud küljes pakiraam, mis on mõlemal ühesugune, kuid mis ei vasta kataloogi andmetele. Mida nende teadmistega nüüd siis peale hakata? Mina ausalt öeldes ennast väga eksitada ei lase. Aga kui nüüd oleksin tõesti soovinud musta numbrit sellele võrrile - missugune oleks siis komisjoni seisukoht - kas silt ja pakiraam on õiged või valed? Teades kohalikke olusid ja säilinud kolme raami, ma arvan, et silt ja pakiraam on õiged. Kuid kui seda artiklit peaks lugema mõni sakslane, kes on tõe ja õiguse otsingutel ja tahab taastada K21 mudelit seibi ja poldi täpsusega, siis tema siit ilmselt täit tõde ei leia. Pigem võib ta jõuda ekslikule seisukohale, et me ei tea asjast mitte midagi. Suure tõenäosusega nägi K21 mudel Saksamaal natuke teistsugune välja, kui meil siin Eestis. Millest võisid olla need muudatused ja erinevused tingitud, mina ei tea. Mul on väike kahtlus, et äkki komplekteeriti ja koostati need võrrid Eestis? Mingi firma tõi jupid kohale ja siin koostas tsikli/võrri. Võibolla oli see nii tehtud maksudest pääsemiseks, võibolla aga transpordikulude vähendamise eesmärgil.
Tõenäoliselt sellistel mudelitel , mis olid laialt levinud (nagu BMW R35 näiteks), selliseid anomaaliaid esineda ei saanud, kõik vastas kataloogile. Aga Meister ei olnud eriti suur tegija ja K21 mudel tõenäoliselt ei olnud ka masslademetes levinud. Sellised väiksemad võrrid üldse - need olid pigem siiski väikese ressursiga ja mitte niivõrd luksuskaup, kui tarbe-ese. Võibolla komplekteeriti suhteliselt lõdva randmega ja ei aetud näpuga raamatust rida? Kataloogi pilt on kõikjal vist enam-vähem sama, kuid seda mudelit ju toodeti umbes 10 aastat. Selle aja jooksul võis muutusi päris palju olla. Ma kaldun arvama, et me oma jõududega ei saa kunagi teada, missugune oli see võrr ostmise hetkel, mis komplektsuses. Võibolla kusagil Saksamaa arhiivides on ka õiged paberid olemas. Mitte te ma õigustaks mõningaid möödapanekuid oma võrri taastamisel - lihtsalt vaadates fakte ja pilte, väga raske on otsustada, mis siis ikkagi on õige ja mis vale, mis on aktsepteeritav ja mis mitte. Mul on sellest tegelikult üsna suva. Aga Musta Numbri komisjoni liige küll ei tahaks olla.