04-06-2021, 14:12 PM
(04-06-2021, 10:58 AM)kass Kirjutas: On väidetud, et võrride (vb ka jalgrataste?) tootmine lõpetati Meistri tehases 1940 seoses sõjapidamiseks sobivamate vahendite tootmise algusega. Peale sõda tulid võrrid K47 ja K48 aastal 1949, neid fakte tuleks muidugi üle kontrollida.
Nagu mainisin, erikohtlemise tõttu ma siin postitusi muuta ega kustutada ei saa. (Nii julgustangi kõiki foorumlasi, kel sellised privileegid postitustega manipuleerimiseks veel säilinud on, maksimaalselt kasutama võimalust omi kirjatükke muuta ja ka kustutada! Te ei tea, kui hea tunne see on, kui oled saanud mõne postituse ära kustutada, olgu see või enda kirjutatud. Kui Te mind ei usu, küsige targemate või moderaatori käest).
Olen jällegi eelnevalt teinud vigu, väidetavalt olid 1949 tulnud mudelid M47 ja M48, mitte K47 ja K48. Ja ilmselt lõppes Meistri tehases 1940 mototehnika tootmine, st jalgrattaid vb tehti edasi. 1944 tehti 3/4 Meistri tehastest maatasa lennurünnakute käigus.
Ma jällegi ei tea Sachsi mootorite tootmise lugu, aga kas peale sõda "jalagakäimalöömisevändaga" 98 ccm mootoreid üldse toodeti, peaks igask juhuks üle kontrollima.
Ksf! Tõnni versioon on huvitav ja tõepärane, tuleks veel selgitada, kas ontud jama käis 1939-ndal aastal iga kvartali lõpul või oli see ühe, konkreetse kvartalilõpu teema.
Lisaks pakun veel välja versiooni... Kuna kõik 3 arutluse all olevat eesti meister K21 raami on aastast 1939 (iseenesest siin on ka minu loogika jaoks nende hiiglaslike aastaste tootmismahtude hoomamine raske ja segane), siis kas ei võinud nii olla, et Euroopa oli juba jagatud (Molotov - Ribbentroppi pakt ) ja Saksamaal teadsid kõik, et Eesti võetakse peagi suure nurumise peale katseajaga Nõukogude Liidu liikmeks ja NKVD ning Punalipulise Balti laevastiku luureosakond saab peagi piiramatu võimaluse Eestis asuva saksa tipptehnoloogia ja tehnikaimedega tutvumiseks. Ning nagu me oleme kindlaks teinud, ÕIGEL Meistri tehase võrrisildil on naiivselt välja kirjutatud - Meistri jalgrattatehas BIELEFELD-is (nüüd saate aru, miks Lääne liitlased Meistri tehase oskasid 1944-l aastal pankrotti ajada, mitte NL Punaarmee ja lennuvägi). Ja panid nad targu eesti meistritele anonüümse sildi kirjaga Meister. Ja just sealt tuligi hiljem Venemaal levinud nali - maaster jeedjet- käibele!
Igal juhul on selge, et meil on tõesti tegemist haruldase mudelimodifikatsiooniga, nimetagem seda siis edaspidi tinglikult mudeliks K21EE (Export Estland). (mitte segi ajada triviaalse sõidukiga Volga GAZ M21E!)