09-06-2021, 10:49 AM
(09-06-2021, 10:12 AM)maaks Kirjutas:(08-06-2021, 22:02 PM)kass Kirjutas: Aga päris nii ka pole nagu Teet 13 välja pakub. Kuigi mina ka päris täpselt ei tea neid elektrimootori asju, aga siiski on umbes nii, et klassikaline asünkroonmootor võtab kuni ca 1 kW-ni selle 1 kW (peaaegu) ka täiesti tühjalt käies, ...Tegelikult ei võta (selles mõttes et 13piisab räägib õigust)Kui mootori võllile mitte mingit koormust ei rakendata, kulub energia ainult rootori ringiajamise takistuse ületamiseks ja umbes täpselt samapalju kui kulub, ka võetakse (jah on mingi väike kadu soojuse ja magnetvälja näol).
Pöörlevate asjade võimsus = pöördemoment x rpm, nüüd kui 1 kahest muutub, siis muutub kohe ka võimsus.
Kindlasti on jälle keegi, kes koolis füüsikast muffigi kõrvade vahele ei salvestanud ja tahaks vastu vaielda - need saavad ampertangidega ise üle mõõta mootori tühijooksu koormuse.
Tänan, jälle targem!
Kui loed siin enesekindlate meeste tarku postitusi, siis minusugusele mitte eriti teravale pliiatsile tundubki, et - no on ikka teadjamehed... Plyvalil tõsi taga, siis 13 lükkab selle elegantselt ümber, nüüd Maaks näitab lihtsa füüsikaga, et kassil pole füüsikast midagi meeles (jah, nii on tegelikult küll).
Aga kassil on juhuslikult ampertangid käepärast ja ka üks 4A80B6 mootor, st lühisrootoriga asünkroonmootor ninivõimsusega 1,1 kW, nimivõõl 3,1 A. Ja panin ma ta hetk tagasi lauapeal tühijooksu režiimis tööle, mõõtsin voolu ja sain 2,5 - 2,7 A. Kas tegin midagi valesti või jäi koolis veel miskit tegemata? Või peaks mingit reaktiivvoolu osa arvestama, koosinusfiisid ja kasutegurit? Kas lühisrootoriga asünkroonmootori mehaanilised või elektrilised võimaeitea mis karakteristikud on lineaarsed sirged mis algavad kusagilt 0 - punkti lähedalt, 0 koormust, 0 tarbitavat võimsust? Nii vist isegi on, kui koormust pole ja sisse ei lülita (pinget peale ei anna), siis võimsust ei tarbi ka - elementaarne füüsika!
Mingit suurema võimsusega mootorit, näiteks 7,5 kW pole käepärast, et koormuseta, koos ülekandega saekettale ja saagimisrežiimis koormusvoolu mõõta ja seoses sellega olen nõus tunnistama, et kõigil peale minu on õigus, nii Plyvalil, Teet13 kui ka Maaksil ja ta sõbral füüsikal!

Kui mootori võllile mitte mingit koormust ei rakendata, kulub energia ainult rootori ringiajamise takistuse ületamiseks ja umbes täpselt samapalju kui kulub, ka võetakse (jah on mingi väike kadu soojuse ja magnetvälja näol).