07-07-2021, 16:11 PM
(07-07-2021, 15:37 PM)Marko Kirjutas:Ülekandearvuga saab jah väljundi pöördemomenti muuta, aga ...(07-07-2021, 15:10 PM)qwerty009 Kirjutas: Kui peavõlli all peame silmas võlli mis saab oma sisendi otse mootorilt, siis sõltuvalt käigust on siia ju pöördemoment täiesti erinev. Käigukasti väljundvõllil mis gardaani või poolasse keerutab - seal ei ole enam mingit väändemomendi vahet mis käigust sõltuks.
Pole küll õlijutt, aga ma ei saa siia foorumisse sellist valet ilma sekkumata üles jätta. Pöördemomendi erinevus on justnimelt väljundvõllil, olenevalt ülekandearvust, sisendvõllil sõltub vaid gaasipedaali asendist.
Viimase käiguga aeglaselt töristaja sisendvõlli murdis metalli väsimine, mitte pöördemoment. Madala pöördega ei saa hooratas ja leevendi oma tööga enam nii hästi hakkama, sealt ka see mure.
Füüsikas on sellised mõisted nagu jõud ja vastujõud - teine ei saa ilma teiseta eksisteerida. Kui nüüd sõitev auto sõidab 10%-e kaldega mäkke ühtlase kiirusega 30km/h, siis tema ratta kaudu maha jõudev "gardaanist tulev moment" on täpselt sama suur nii 2. kui 3. käiguga sõites.