14-07-2021, 11:17 AM
(14-07-2021, 00:01 AM)MeelisV Kirjutas: Selleks et teha arvutusi on vaja teada mis on bemmi ülekanne ja see oligi küsimus.
Ei ma ei tahagi võtta 1:1 sama ükekandega silda vaid loomulikult lisada ka valemisse ratta mõõdu.
....
Ei ole nii lihtne et võtad kasti ja poogid sillaga kokku.
Lisaks on ülioluline mootori enda graafik! Pöörded ise ei näita midagi, enamus bemmilaadsetest on projekteeritud oLULISELT suuremale kiirusele et oleks "Ökod". Sama asi Saabidega - just testisin elik tegin loomkatset! See ajuvaba 90-100 km/h on enamuse jaoks töristamine, kus graafiku kuusepuu on sama vales kohas, kui tamm Orissaare staadionil. Paned sellisele suure kuudi peale ja ongi asi "tehtud". Ma ei tea kuidas täna aga vanasti oli spidoka "kell 12" see kiirus, mis on selel auto optimaalne ökonoomsuskiirus viimase ehk maanteekäiguga. Ma olen nii aru saanud, et see loogika kehtib ikka. e46 320D puhul on selleks 130 km/h!!! See on autobahni kiirus kus on moment/võimsus/kütusekulu/aeg parimas suhtes. Millised on sel hetkel tahhomeetri numbrid, peab mõni sellise omanik ütlema. See on siis tehase projekteeritud ideaalne mootoripöörete vahemik maanteesõidul, mis peaks olema ülekannete ja ratta läbimõõdu valiku aluseks.
Õnneks on Interneedus häid asju täis ja üks nendest on automobile-catalog.com sait, kes genereerib iga auto kohta ka kõnesoleva graafiku. Ja see näitab täpselt sama asja, mis spidokalt vastu vaatab
