11-08-2021, 21:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-05-2023, 09:14 AM ja muutjaks oli kass.)
Hallooo!
Mina isiklikult ksf! Miilitsa optimismi ei jaga, vaevalt siia midagi huvitavat koguneb ja pensopilaadest ning ehitusplokkidest ei tea ma tõtt-öelda mitte midagi.
Niisiis - NSU Z-mudeli sari läks tootmisse 1930-nda aasta teises pooles ja oli üldse esimene 2-taktiline NSU mudel. Minu tutvus selle Z-asjaga algas pildil olevast materjalist ning seda tutvust on kajastatud mõneti ka selles foorumi teemas
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31172
Selle Z-mudeliseeria ilmumisega asus Eestis NSU tsikleid müüma ka a/s Tormolen, kes avaldas ka eesti keelse reklaambukleti, milles muude mudelite hulgas on välja toodud ka mudel 251Z, mida saksa reklaamides pole üldse mainitud, samas (olen unustanud) kas prantsuse, itaalia (sinna eksporditi ka arvestatav hulk Z mudeli masinaid) või mõne muu maa keeles olevas reklaamis on samuti 251Z mudelit mainitud.
Ja julgen arvata, Z mudeli müük Eestis oli suhteliselt edukas. 1930 seisuga oli Eestis registreeritud 5 NSU tsiklit, üldse 550 motikat, 1932 aga juba 50 NSU-d, üldse 883 tsiklit. Samuti on mulle silma jäänud hulga tolle aja fotosid NSU Z mudeli tsiklitega (aga mitte ühtegi 4-taktiliste NSU-dega), lisaks on siiani liikumas ja olemas nende Z mudelite tükke ja jäänuseid, mis võiksid olla algse eesti päritoluga.
Teatavasti on Audi arhiivis olemas omaaegsed NSU tehase "raamatud", kus on kirjas tehasest väljunud tsiklite käsitsi? ülestähendatud andmed - raami- ja mootorinumbrid, väljumise kuupäev ja sihtkoht ning mõned üksikasjad (rehvid, sadulad, spidod, el. süsteem, pinnakae/värvus jne). Ja neid andmeid on võimalik sealt kätte saada € raha või ka muidueest, kui oskad ilusasti küsida. Aga kahjuks on osa neist "raamatutest" hävinud ja kadunud, samuti ei vaevu sealsed töötajad andmeid otsima mootorinumbri järgi, ka ei avaldata küsijale raaminumbri järgi mootorinumbrit, kuna see on suur saladus ja andmekaitseseadused.....
Lisaks on neis raamatutes mingil põhjusel palju vigu ja ebatäpsusi. Veel selline näide, minu eelmisel pildil olev Eestist leitud 201Z raam on tehaseraamatu järgi saadetud kuhugi Saksamaa vahelattu, mitte Eestisse Tormoleni, samas ksf! Gruppeni 201Z raami numbriga on sel raamil tühine vahe, seega julgen arvata, et mõlemad tsiklid on ikkagi korraga Eestisse eksporditud, mitte sattunud siia seoses 10-kond aastat hiljem sõjasündmuste või punamarodööride eduka tegevuse tõttu.
Niisiis, 251Z oli eelkõige ekspordiks mõeldud ja saksa huvilised olid veendunud, et selle ekspordi sihtmaaks oli Austria. See arvamine oli põhjustatud peamiselt 3-st tegurist - osa sakslasi lihtsalt ei tea, et peale Saksamaa, Austria, Venemaa ja USA on veel mingeid riike, osa küll aimab, et on veel mingeid maid ja riigikesi, aga on kindlad, et seal liigutakse edasi ainult kas jala või eesli, hobese ehk kaameli seljas. Ja peamine eksiarvamuse põhjus - ainuke internetikasutajatele teadaolev komplektne NSU 251 Z mudel on (olnud) Austrias. Olen siin foorumis ka maininud, et olen selle tsikli omanikuga põgusalt kirja teel suhelnud. Mis sellest tsiklist saanud on, ma ei tea, mingil hetkel oli see müügis seoses perelagunemise ruineeriva protsessiga. Tsikkel ise oli nn "vanarestauratsioon", st meie Musta Numbri laureaadiks ilmselt ei nomineerunuks (kuigi ka meie NSU tsikleid on väga liberaalselt hinnatud, sõbralikud hindajad ja lugupeetud taastajad
), ühesõnaga vääratusi oli selle tsikli "restoreerimisel" piisavalt, aga peamine - 251Z mootor ja õige sildiga raam ning ka enamus õigeid tehaseosi oli olemas. Lisan mõned selle tsikli pildid, persia vaibal tehtud...
Rohkem ma jälle ei viitsi, aga kui jälle viitsin, siis selle mudel kohta tuleb veel üks postitus, enne, kui lähen järgmise mudeli kallale!
Mina isiklikult ksf! Miilitsa optimismi ei jaga, vaevalt siia midagi huvitavat koguneb ja pensopilaadest ning ehitusplokkidest ei tea ma tõtt-öelda mitte midagi.
Niisiis - NSU Z-mudeli sari läks tootmisse 1930-nda aasta teises pooles ja oli üldse esimene 2-taktiline NSU mudel. Minu tutvus selle Z-asjaga algas pildil olevast materjalist ning seda tutvust on kajastatud mõneti ka selles foorumi teemas
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31172
Selle Z-mudeliseeria ilmumisega asus Eestis NSU tsikleid müüma ka a/s Tormolen, kes avaldas ka eesti keelse reklaambukleti, milles muude mudelite hulgas on välja toodud ka mudel 251Z, mida saksa reklaamides pole üldse mainitud, samas (olen unustanud) kas prantsuse, itaalia (sinna eksporditi ka arvestatav hulk Z mudeli masinaid) või mõne muu maa keeles olevas reklaamis on samuti 251Z mudelit mainitud.
Ja julgen arvata, Z mudeli müük Eestis oli suhteliselt edukas. 1930 seisuga oli Eestis registreeritud 5 NSU tsiklit, üldse 550 motikat, 1932 aga juba 50 NSU-d, üldse 883 tsiklit. Samuti on mulle silma jäänud hulga tolle aja fotosid NSU Z mudeli tsiklitega (aga mitte ühtegi 4-taktiliste NSU-dega), lisaks on siiani liikumas ja olemas nende Z mudelite tükke ja jäänuseid, mis võiksid olla algse eesti päritoluga.
Teatavasti on Audi arhiivis olemas omaaegsed NSU tehase "raamatud", kus on kirjas tehasest väljunud tsiklite käsitsi? ülestähendatud andmed - raami- ja mootorinumbrid, väljumise kuupäev ja sihtkoht ning mõned üksikasjad (rehvid, sadulad, spidod, el. süsteem, pinnakae/värvus jne). Ja neid andmeid on võimalik sealt kätte saada € raha või ka muidueest, kui oskad ilusasti küsida. Aga kahjuks on osa neist "raamatutest" hävinud ja kadunud, samuti ei vaevu sealsed töötajad andmeid otsima mootorinumbri järgi, ka ei avaldata küsijale raaminumbri järgi mootorinumbrit, kuna see on suur saladus ja andmekaitseseadused.....
Lisaks on neis raamatutes mingil põhjusel palju vigu ja ebatäpsusi. Veel selline näide, minu eelmisel pildil olev Eestist leitud 201Z raam on tehaseraamatu järgi saadetud kuhugi Saksamaa vahelattu, mitte Eestisse Tormoleni, samas ksf! Gruppeni 201Z raami numbriga on sel raamil tühine vahe, seega julgen arvata, et mõlemad tsiklid on ikkagi korraga Eestisse eksporditud, mitte sattunud siia seoses 10-kond aastat hiljem sõjasündmuste või punamarodööride eduka tegevuse tõttu.
Niisiis, 251Z oli eelkõige ekspordiks mõeldud ja saksa huvilised olid veendunud, et selle ekspordi sihtmaaks oli Austria. See arvamine oli põhjustatud peamiselt 3-st tegurist - osa sakslasi lihtsalt ei tea, et peale Saksamaa, Austria, Venemaa ja USA on veel mingeid riike, osa küll aimab, et on veel mingeid maid ja riigikesi, aga on kindlad, et seal liigutakse edasi ainult kas jala või eesli, hobese ehk kaameli seljas. Ja peamine eksiarvamuse põhjus - ainuke internetikasutajatele teadaolev komplektne NSU 251 Z mudel on (olnud) Austrias. Olen siin foorumis ka maininud, et olen selle tsikli omanikuga põgusalt kirja teel suhelnud. Mis sellest tsiklist saanud on, ma ei tea, mingil hetkel oli see müügis seoses perelagunemise ruineeriva protsessiga. Tsikkel ise oli nn "vanarestauratsioon", st meie Musta Numbri laureaadiks ilmselt ei nomineerunuks (kuigi ka meie NSU tsikleid on väga liberaalselt hinnatud, sõbralikud hindajad ja lugupeetud taastajad
), ühesõnaga vääratusi oli selle tsikli "restoreerimisel" piisavalt, aga peamine - 251Z mootor ja õige sildiga raam ning ka enamus õigeid tehaseosi oli olemas. Lisan mõned selle tsikli pildid, persia vaibal tehtud...Rohkem ma jälle ei viitsi, aga kui jälle viitsin, siis selle mudel kohta tuleb veel üks postitus, enne, kui lähen järgmise mudeli kallale!
