28-09-2021, 16:54 PM
(28-09-2021, 15:03 PM)13piisab Kirjutas: Ma ei tea vesiniku eripäradest, aga eelneva arnol numbripõhise postituse järel (ja numbreid uskudes) ei paista suurem asi alternatiiv ehk siis kütuse tootmine ja transport on ülimalt energiamahukas. Kus on täpselt selle mündi teine pool, mida diletant ei näe ja mis vesiniku kaasastassimise konkurentsivõimeliseks muudab?Taustal on energiapoliitika eesmärgid, langev taastuvenergia tootmishind ja suurenevad taastuvenergia mahud. Vesiniku tootmismahu kasv seondub üsna vahetult just tuuleparkidega (sh offshore), võimaldab energia salvestamist üsna tootmiskoha juures (vrdl nt mehhaaniline salvestamine tootmise ühtlustamiseks - https://www.ft.com/content/5b06a392-be9b...e555e96722). Mida suurem taastuvenergiale tugineva (ehk süsnikuneutraalse) vesiniku osakaal, seda suurem võimendus CO2 kvoodisüsteemi kaudu. Eks see siis kokkuvõttes kompenseerib tehnoloogilised väljakutsed ja kulud.