28-09-2021, 18:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-09-2021, 19:14 PM ja muutjaks oli mossepower.)
Kõik siinkirjutajad on õigel teel ja asjast õigesti aru saanud. Vesinikauto omab mõtet nii energiakulukuse kui ka CO2-neutraalsuse suhtes ainult juhul kui me kasutame selleks rohelist vesinikku. Kuna meie tuleviku taastuvenergiaallikad elektri tootmiseks on väga kõikuvad, siis meie tahtele vaatamata toimub aegajalt ületootmine ja aegajalt alatootmine. Selle ületoodetud elektrienergia salvestamine elektrolüüsi teel saadud vesiniku kujul ongi asja võti. Seda vesinikku saame kasutada kas samas salvestusseadmes teistpidi elektri tootmiseks või siis viia vesinikutanklasse vesinik(kütuseelemendiga)autode tankimiseks. Kui antud vesinik on toodetud elektri ületootmise ajal 0 eurise hinnaga, siis ei ole ka kasutegur määrava tähtsusega kuna me saame kasutada seda odavat vesinikku kütusena just meile sobival ajal ja sobivas kohas võrreldes elektriauto aku õigel päeval ja õigel kellaajal laadimisega.
Eks tulevik ole kindlasti rohkem elektriautode päralt kuna need on odavamad ja tavainimesele kättesaadavad. Vesinikauto on palju kallim, aga nagu ka eelpool välja toodi, siis selle tankimise kiirus on sarnane bensiini- ja diiselautoga (3-4 min). Samas kui elektriauto laadimine on 30 min - 12 h. Seega on meil vaja elektriautodele vähemalt kümme korda rohkem "tankimiskohti" kui vesinikautodele, et tankimisvajadust rahuldada. Koduaknast juhtmega elektriauto laadimine jääb tõenäoliselt vastavate ampervõimsustega eramaja omanike pärusmaaks. Tavalise kortermaja elanik käib tulevikus elektriautot tankimas vastavates tanklates nagu praegu suurte toidupoodide juurest meile tuttavad on. Kui elektriautosid on palju, siis on ka tõenäoliselt konkurents üsna tihe ning "iga kell ja odava elektriga" oma autot tankida ei saa. Aga seda probleemi leevendabki asjaolu, et jõukamad inimesed saavad osta vesinikauto ning sellega elektriautode laadimise konkurentsi vähendada. Lisaks saavad vesinikauto omanikud sõita sinna kuhu tahavad ja millal tahavad kui elektriauto omanik peab natuke rohkem oma elu ja käimisi ette planeerima. Nagu ka siit välja tuleb, siis on vesinikauto üks eesmärke energiatarbimise ühtlustamine, mille vajadus käib kaasas CO2-neutraalse elektritootmisega.
Vesinikauto puhul on vesinik ikka kütus nagu ka tegelikult vesinikkütuseelemendi nimes vesinik on just kütusena mõeldud, võrdluseks näiteks metanoolkütuseelement, kus kütuseks on metanool. Eelpool toodud arutlus toobki välja, et miks on just lõpptarbijale vesinikauto kütus vesinik oluline võrreldes nt. elektriauto kütuse elektriga.
Eks tulevik ole kindlasti rohkem elektriautode päralt kuna need on odavamad ja tavainimesele kättesaadavad. Vesinikauto on palju kallim, aga nagu ka eelpool välja toodi, siis selle tankimise kiirus on sarnane bensiini- ja diiselautoga (3-4 min). Samas kui elektriauto laadimine on 30 min - 12 h. Seega on meil vaja elektriautodele vähemalt kümme korda rohkem "tankimiskohti" kui vesinikautodele, et tankimisvajadust rahuldada. Koduaknast juhtmega elektriauto laadimine jääb tõenäoliselt vastavate ampervõimsustega eramaja omanike pärusmaaks. Tavalise kortermaja elanik käib tulevikus elektriautot tankimas vastavates tanklates nagu praegu suurte toidupoodide juurest meile tuttavad on. Kui elektriautosid on palju, siis on ka tõenäoliselt konkurents üsna tihe ning "iga kell ja odava elektriga" oma autot tankida ei saa. Aga seda probleemi leevendabki asjaolu, et jõukamad inimesed saavad osta vesinikauto ning sellega elektriautode laadimise konkurentsi vähendada. Lisaks saavad vesinikauto omanikud sõita sinna kuhu tahavad ja millal tahavad kui elektriauto omanik peab natuke rohkem oma elu ja käimisi ette planeerima. Nagu ka siit välja tuleb, siis on vesinikauto üks eesmärke energiatarbimise ühtlustamine, mille vajadus käib kaasas CO2-neutraalse elektritootmisega.
(28-09-2021, 14:56 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: Vesinik ei ole mitte kütus vaid elektienergia salvestamise meetod...
Vesinikauto puhul on vesinik ikka kütus nagu ka tegelikult vesinikkütuseelemendi nimes vesinik on just kütusena mõeldud, võrdluseks näiteks metanoolkütuseelement, kus kütuseks on metanool. Eelpool toodud arutlus toobki välja, et miks on just lõpptarbijale vesinikauto kütus vesinik oluline võrreldes nt. elektriauto kütuse elektriga.