01-10-2021, 20:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2021, 20:48 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(01-10-2021, 17:48 PM)Arnol Kirjutas: Praegu on igasuguse elektrolüüsuri hind sedavõrd kõrge, et selle paigaldamine kuskile tuuliku jalamile või mujale, et roheenergia ülejääke kasutada on majanduslikult mõttetu. See aparaat peaks töötama 24/7 et enda maksumus tagasi teenida. Tuumaenergia on muudetava võimsusega, seega sellest vesiniku tootmisel ei ole nagu mõtet. Energiasalvestina on vesiniku kasutegur nõnda madal, et lihtsam oleks see energia tootmata jätta.Tuumaenergia on ka kindlasti hea roheline lahendus energiatootmise kõikumise stabiliseerimiseks, kuid Eestis on viimane praegusel hetkel rohevesinikuga võrreldes veel kauge tuleviku unistus. Täpsemalt kui tuumaenergiat saame kõige varemalt aastal 2035 (Link), siis rohevesinikul sõitvate linnaliinibusside ja rohevesiniku tanklate rajamiseks käib sisuliselt juba praegu Tallinna ja Tartu vahel võidujooks (Tallinn, Tartu).
Mis puudutab vesiniku autot, siis mingit erilist eelist tal kül elektriauto ees ei ole. See paariminutilise tankimise eelis on, aga ega selle jaoks tuleks ehitada täiesti paralleelne infrastruktuur lisaks olemasolevale. ...
Seega majanduslikult mõttetu rohevesinik otseloomulikult ei ole kuna muidu neid projekte ju lihtsalt ei rahastataks ei siin ega ka EL poolt. Väga olulised märksõnad asja tasuvust silmas pidades on rohepööre ja heitmevaba transport (Tallinna näide).