06-10-2021, 00:27 AM
Aga enne raami uuesti ratastele panemist tuli lõplikult otsustada et kuidas jõud mootorist tagasilda jõuab. Et oleks kindel, et raami ei pea veel ümber tegema.
Mootoriks tuleb Nissan Primera 2,0D koos oma käigukastiga. Algselt oli plaan, et jääb alles nii rihmülekanne, kui ka Zil käigukast- vaid tagumine kardaan kaob, niiet mootor ning kogu kupatus liigub tahapoole. Eesmärgiks oli saada mootor esiteljest tahapoole. Kuid kui hakkasin asju proovimõttes põrandale ritta sättima, selgus et ei vea välja- rihmülekanne võtab liiga palju ruumi. Rihmaratas ei pidanud tulema otse Nissani käigukasti külge, vaid vahekardaanikesega eraldi laagripuki külge. Et mootori-kasti saaks panna korralikult patjadepeale, ning laagripukist jääks rihmapingutus. Ei mahu. Sättisin neid asju nii ja naa. Hulk erinevaid lahendusi ning ei miskit. Häda nimelt selles, et kui panna esiveduse mootor koos kastiga niimoodi piki raamivahele, siis jõud välja sealt- poolassi ots käigukastist- jääb raamil paremasse serva. Aga selle traktori tagasild on ehitatud nii, et differ-kardaani flants jääb raamil vasakusse serva. Kui tagasilla flants oleks paremal pool siis mahutaks asjad ära- mootor koos kastiga, kohe selle küljes Zil kast, ning kohe tagasild. Nende vahel vaid kardaaniristid. Kusagil sellel kohal sain aru, et olen asju valesti arvutanud, sest olin ignoreerinud Primera käigukastis olevat peaülekannet- arvasin, et kui on 5. käik sees, siis on otse läbi. Tegelikult on ikkagi 1:2,9 ka otsekäiguga. See tähendas, et võin Zil käigukastist loobuda ning kardaani Nissani kastist otse tagasilda viia. Kui veel Mosse jõuallikas oli siis mootori ning tagasilla vahele (st rihmarattad+Zil kast) jäi ca 1:8,5. Primera kast+peaülekanne aga annavad kokku 1:13. Mis on hea... aga kardaan jääb liiga järsu nurga alla. Ja mis on lahendus? Tagasilla differ-flants tuleb tuua paremale poole. Tagasild jälle osadeks lahti- seekord veelrohkem osadeks kui eelnevalt.
![[Pilt: UcBsles.jpg]](https://i.imgur.com/UcBsles.jpg)
Plaan oli selline- lõikan mõlemalt poolt difri korpust poolassi torud (varrukad, käised.. kuidas iganes neid nimetatakse) läbi ning tõstan vasaku paremale ning vastupidi, keevitan kokku ning voila! Ja kuna ma lõikasin mõlemalt poolt täpselt ühe kauguselt difri korpusest, siis peale poolte ringivahetamist jäävad poolassid (need võllid seal torude sees siis) kenasti sobima- st see mis oli enne vasak poolass, sobib nüüd paremale jne. Geniaalne lahendus!
![[Pilt: cpMMekK.jpg]](https://i.imgur.com/cpMMekK.jpg)
Lõigatud, faasitud, valmis kokkukeevitamiseks. Aga õnneks läks nii, et tuli paus vahele ning jäi sel päeval keevitamine tegemata. Ja on ikka päris omapärane, kuidas teinekord need mõtteprotsessid käivad. Istun õhtul kodus ning vaatan filmi. Ja siis järsku täiesti lambist tuli teadmine, et niimoodi ei saagi seda tagasilda kokku keevitada. Või õigemini saaks, kuid poolassid enam ei sobiks. Arvestasin, et poolasside katkestuskoht on täpselt difri korpuse keskel- mida ta aga ei ole. Ei tea, kui arusaadavalt see kõik kõlab, kuid pidin silla veel rohkem lahti lõikama, et difri korpust 6cm vasakule tagasi nihutada saaks. Igatahes sain kõik paika ning sobima ning kokkukeevitatud. (eelmisel pildil on sild õigetpidi, järgmisel aga 'põhi ülespoole'- mõlemal ikkagi difri korpus juba paremal pool)
![[Pilt: f6Sbwip.jpg]](https://i.imgur.com/f6Sbwip.jpg)
Sillad lõpuks ometi uuesti raamiküljes paigas.
Mootoriks tuleb Nissan Primera 2,0D koos oma käigukastiga. Algselt oli plaan, et jääb alles nii rihmülekanne, kui ka Zil käigukast- vaid tagumine kardaan kaob, niiet mootor ning kogu kupatus liigub tahapoole. Eesmärgiks oli saada mootor esiteljest tahapoole. Kuid kui hakkasin asju proovimõttes põrandale ritta sättima, selgus et ei vea välja- rihmülekanne võtab liiga palju ruumi. Rihmaratas ei pidanud tulema otse Nissani käigukasti külge, vaid vahekardaanikesega eraldi laagripuki külge. Et mootori-kasti saaks panna korralikult patjadepeale, ning laagripukist jääks rihmapingutus. Ei mahu. Sättisin neid asju nii ja naa. Hulk erinevaid lahendusi ning ei miskit. Häda nimelt selles, et kui panna esiveduse mootor koos kastiga niimoodi piki raamivahele, siis jõud välja sealt- poolassi ots käigukastist- jääb raamil paremasse serva. Aga selle traktori tagasild on ehitatud nii, et differ-kardaani flants jääb raamil vasakusse serva. Kui tagasilla flants oleks paremal pool siis mahutaks asjad ära- mootor koos kastiga, kohe selle küljes Zil kast, ning kohe tagasild. Nende vahel vaid kardaaniristid. Kusagil sellel kohal sain aru, et olen asju valesti arvutanud, sest olin ignoreerinud Primera käigukastis olevat peaülekannet- arvasin, et kui on 5. käik sees, siis on otse läbi. Tegelikult on ikkagi 1:2,9 ka otsekäiguga. See tähendas, et võin Zil käigukastist loobuda ning kardaani Nissani kastist otse tagasilda viia. Kui veel Mosse jõuallikas oli siis mootori ning tagasilla vahele (st rihmarattad+Zil kast) jäi ca 1:8,5. Primera kast+peaülekanne aga annavad kokku 1:13. Mis on hea... aga kardaan jääb liiga järsu nurga alla. Ja mis on lahendus? Tagasilla differ-flants tuleb tuua paremale poole. Tagasild jälle osadeks lahti- seekord veelrohkem osadeks kui eelnevalt.
![[Pilt: UcBsles.jpg]](https://i.imgur.com/UcBsles.jpg)
Plaan oli selline- lõikan mõlemalt poolt difri korpust poolassi torud (varrukad, käised.. kuidas iganes neid nimetatakse) läbi ning tõstan vasaku paremale ning vastupidi, keevitan kokku ning voila! Ja kuna ma lõikasin mõlemalt poolt täpselt ühe kauguselt difri korpusest, siis peale poolte ringivahetamist jäävad poolassid (need võllid seal torude sees siis) kenasti sobima- st see mis oli enne vasak poolass, sobib nüüd paremale jne. Geniaalne lahendus!
![[Pilt: cpMMekK.jpg]](https://i.imgur.com/cpMMekK.jpg)
Lõigatud, faasitud, valmis kokkukeevitamiseks. Aga õnneks läks nii, et tuli paus vahele ning jäi sel päeval keevitamine tegemata. Ja on ikka päris omapärane, kuidas teinekord need mõtteprotsessid käivad. Istun õhtul kodus ning vaatan filmi. Ja siis järsku täiesti lambist tuli teadmine, et niimoodi ei saagi seda tagasilda kokku keevitada. Või õigemini saaks, kuid poolassid enam ei sobiks. Arvestasin, et poolasside katkestuskoht on täpselt difri korpuse keskel- mida ta aga ei ole. Ei tea, kui arusaadavalt see kõik kõlab, kuid pidin silla veel rohkem lahti lõikama, et difri korpust 6cm vasakule tagasi nihutada saaks. Igatahes sain kõik paika ning sobima ning kokkukeevitatud. (eelmisel pildil on sild õigetpidi, järgmisel aga 'põhi ülespoole'- mõlemal ikkagi difri korpus juba paremal pool)
![[Pilt: f6Sbwip.jpg]](https://i.imgur.com/f6Sbwip.jpg)
Sillad lõpuks ometi uuesti raamiküljes paigas.
![[Pilt: wF6LOwD.jpg]](https://i.imgur.com/wF6LOwD.jpg)