21-10-2021, 11:16 AM
(21-10-2021, 09:26 AM)Daff Kirjutas:OT(21-10-2021, 08:27 AM)v6sa Kirjutas:(20-10-2021, 19:39 PM)E303 Kirjutas: Eestisse oli lubatud ametlikult tuua vaid belarusse ja DON kombaine.
Valgevenelased lahendasid eurokõlblikkuse importmootoriga. Küll ukrainlased sama tembu teevad, kui peaks tekkima vajadus neid siia tassida.
Seda muidugi ei tea kas meiepoolne huvi on olemas aga Ukrainal puudub igasugune vajadus pingutada selle nimel, et neid traktoreid meile saata.
Kunagi MAZ-i peakonstruktor andis mingile Balti TV kanalile intervjuud ja reporteri nutulaulu peale, et teil ju puuduvad EURO mootorid mille tõttu te ei saa neid eksportida Euroopasse vastas MAZi esindaja, et milleks. Meil on idablokist nii palju tellimusi, et me ei suuda neidki täita miks me peaks hakkama mässama euroopa turuga.
Eks see ole muidugi kahe otsaga asi - idaturg on tore, aga teisalt oleks neil kõigil seda-va-neetud-jänkidollarit ikka ka vaja. Pole küll peenlahkamist teinud, aga Ukraina "toodab" vist teisigi traktoreid peale JuMZ-i. Jutumärgid on meelega, sest tegu peaks olema kuskil garaažinurgas Hiinast ostetud juppidest kokku pandud legodega. Ei tundu see uus jumpstükk ka muud olevat - mootor kas Perkinsilt v MMZ, käigukast Hiinamaa Haimalt, kabiin küll tundub vana oma mall olema. Kuna seal peaks euronõuded olema oluliselt leebemad, siis selline lego on mingil moel turukõlbulik, EL jaoks olemasoleva arendusrahaga seda ilmselgelt sobivaks ei saa - pigem liiguvad sinnagi "päris" traktorid, kuhu ei ole kalleid heitmevidinaid külge pandud ja mis seetõttu seal hoopis teise hinnaga kui meil. Vaevalt et ЮЖМАШ on nii rikas, et soovib nendega traktorite arendustöös konkureerida.
Arvatavasti on Valgevene MAZ samas seisus, ehk siis orienteeritudki võimalikult odava (koos sellega kaasnevate hädade) masina kokkupanekule ja eurokõlbulik tükk tehakse EL-st pärit detailidest. Näitaja seegi, et ma pole seni näinud ühtegi Valgevene numbritega rekkat, mis MAZ kaubamärki kannaks, ehkki sõidan igapäevaselt teed, mis lõunast idapiirile viib. Palju Tartus sõitnud MAZ-bussides oli Valgevene ja palju muud (vist MAN) toodangut, oskavad kommenteerida bussihuvilised Aga seda siis ehk teises teemas.