03-08-2004, 18:23 PM
Kui rääkida paremate M 400-401 (ja üldse tolle ajastu Vene autode) hindadest, siis hinnaskaala kõrges otsas ehk korralike autode korral hakkavad määrama kolm asja:
A. Mis seisus on kroomdetailid. Kui need ei ole enam ideaalsed ja vajavad ülekroomimist, siis on ees suuremahuline ja kallis töö. Kui kroomdetailil on peal üksikud roostetäpid, siis võib ehk seda edasi pidada aga... kui ikka paras osa osa kroomist on lahti/maha tulnud, siis seisab see töö ees. Loomulikult võib selle töö maksumuse ideaalkorras auto maksumusest projekti juures maha lahutada.
Ning veel - kui kroomimist vajavad silumiindetailid, siis ma nt ei teagi, kes seda Eestis teeb - ma kardan et hetkel ei keegi. Kroomimise tavatehnoloogia sööb selle materjali lihtsalt olematuks
B. Mis seisus on salongipolstrid - vaibad, istmekatted jms. Loomulikult saab ka kõige selle uue teha, kuid ka see töö on kallis ja väga-väga ajamahukas. Peale selle on paras tegu hankida algse või algsele lähedase välimusega tekstiili. Nii et - kui polstrid ei ole enam silma mitte riivavas seisus või on need kunagi varem juba asendet dermatiiniga (400-401-l väga sagedasti), siis ka tepingutööde hinna jagu toorik odavam.
C. Mis seisus on salongi plastosad ning muud kuluvad pisijubinad. Viimaste hulka kuulub 400-401-l on nt omapärane mehaaniline kojameheajam. 1940-60tel kasutatud karboliitplast on vägagi kapriisne asi ja vähegi suurem temperatuurikõikumine, niiskus ja päike lagundab selle lihtsalt nii ära, et taastada ei ole enam midagi.
Kuna keegi ei ole senini nishituru mahu väiksuse tõttu võtnud vaevaks 400-401 plastosi replikana järele teha hakata, seisab ees aeganõudev otsing või keerukas/mahukas/kallis individuaalkorras taastamine/replikate tegemine.
Alles nende kolme faktori järgi tuleb vaadata kere ja mootori seisukorda - kereplekkide õgvendamine /keevitamine ning korras mootori leidmine või selle remont on siiski võrratult lihtsamad kui eelnimetet kolme tüüpi asja taastamine.
Eeltoodust johtuvalt võib (heas) sõidukorras ja väidetavalt originaalsete 400-401 hind kõikuda väga suurtes piirides,ütleks isegi et kümme või enam korda. Konkreetse auto hindamiseks peab seda lihtsalt nägema.
A. Mis seisus on kroomdetailid. Kui need ei ole enam ideaalsed ja vajavad ülekroomimist, siis on ees suuremahuline ja kallis töö. Kui kroomdetailil on peal üksikud roostetäpid, siis võib ehk seda edasi pidada aga... kui ikka paras osa osa kroomist on lahti/maha tulnud, siis seisab see töö ees. Loomulikult võib selle töö maksumuse ideaalkorras auto maksumusest projekti juures maha lahutada.
Ning veel - kui kroomimist vajavad silumiindetailid, siis ma nt ei teagi, kes seda Eestis teeb - ma kardan et hetkel ei keegi. Kroomimise tavatehnoloogia sööb selle materjali lihtsalt olematuks

B. Mis seisus on salongipolstrid - vaibad, istmekatted jms. Loomulikult saab ka kõige selle uue teha, kuid ka see töö on kallis ja väga-väga ajamahukas. Peale selle on paras tegu hankida algse või algsele lähedase välimusega tekstiili. Nii et - kui polstrid ei ole enam silma mitte riivavas seisus või on need kunagi varem juba asendet dermatiiniga (400-401-l väga sagedasti), siis ka tepingutööde hinna jagu toorik odavam.
C. Mis seisus on salongi plastosad ning muud kuluvad pisijubinad. Viimaste hulka kuulub 400-401-l on nt omapärane mehaaniline kojameheajam. 1940-60tel kasutatud karboliitplast on vägagi kapriisne asi ja vähegi suurem temperatuurikõikumine, niiskus ja päike lagundab selle lihtsalt nii ära, et taastada ei ole enam midagi.
Kuna keegi ei ole senini nishituru mahu väiksuse tõttu võtnud vaevaks 400-401 plastosi replikana järele teha hakata, seisab ees aeganõudev otsing või keerukas/mahukas/kallis individuaalkorras taastamine/replikate tegemine.
Alles nende kolme faktori järgi tuleb vaadata kere ja mootori seisukorda - kereplekkide õgvendamine /keevitamine ning korras mootori leidmine või selle remont on siiski võrratult lihtsamad kui eelnimetet kolme tüüpi asja taastamine.
Eeltoodust johtuvalt võib (heas) sõidukorras ja väidetavalt originaalsete 400-401 hind kõikuda väga suurtes piirides,ütleks isegi et kümme või enam korda. Konkreetse auto hindamiseks peab seda lihtsalt nägema.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel