05-01-2022, 17:40 PM
(05-01-2022, 16:45 PM)saarrand Kirjutas:(05-01-2022, 14:12 PM)pannkook Kirjutas: rääkisin täna spetsialistiga, kes väitis et kamza õli on parim ka T-40 hüdrosüsteemi.Minul on ka Kamaz hüdros. Isegi Jumz ekskavaatoril on Kamaz hüdrosüsteemis. Mingeid halbu omadusi pole täheldanud.
Hetkel sees mingi Mg42vms.
ütles, vala maha ja pane kamza asemele
T-40 (JumZ, MTZ jms) hüdrosüsteemile, kui sinna peale ei ole aretatud uuemaid/peenemaid jagajaid või hüdropumpi või -mootoreid, on üpris ükskõik, milline libedaks jääv ollus seal ringleb. Tööd teeb vedelik oma füüsikaliste omaduste tõttu (vähene kokkusurutavus). Asjade, mis peal on, tolerantsid on sedavõrd suured, et nende kokkujooksutamine on üpris raske (eeldusel, et vedelik vähegi õli on) - sisuliselt tuleb õlil määrida ainult madalate pööretega pumba hammasrattaid (hamba kuju järgi eeskätt surve, võllil vähesel määral ka liughõõrdumine) ja jagaja siibreid. Mõned korrodeerumisvastased ained võiks ka sees olla.
Mootoriõli (olgu v Kamaz) kasutamist toetab ainult see, et kui pump on ühenduses mootori karteriga, siis kui pumba otsatihend läheb, on karteris küll palju õli, aga see on mootoriõli. Hüdroõli ei ole mõeldud toime tulema mootoris sees esinevate jõudude (nt saalede ja vändakaela vahel) ja temperatuuridega ning mina vist sellise kompotiga (kui hüdroõli karterisse lendab) metsast koju sõita ei julgeks.
Mida aga "peenemad" või täpsemini tehtud süsteemid on, seda parem peab olema ka õli, et ta igale poole vahele tungiks ning oma ülesannet täidaks. sest peenemate süsteemidega kaasneb suurem takistus ja see toob kaasa temperatuuritõusu, temperatuuri tõustes vedelike omadused aga kipuvad muutuma
