05-01-2022, 22:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2022, 10:49 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(05-01-2022, 14:12 PM)pannkook Kirjutas: rääkisin täna spetsialistiga, kes väitis et kamza õli on parim ka T-40 hüdrosüsteemi.
...
Ja mille poolest see parim on? Odavaim? Tõenäoliselt.
Ainus eelis hüdrovedeliku ees on sobivus mootoris toimimiseks, kui pumbaga peaks pahasti minema. Üks kanister kogu traktori peale teeb ka elu lihtsamaks, ei vaidle.
Vurle ütles kõige olulisema ilmselt juba ära - kvaliteetsel nõukatootedel on ükskõik, mis seal voolab, kuniks see ei korrodeeri detaile. Ilmselt on ka keskmisel odaval itaallasel või bulgaarlasel üsna väikesed nõudmised hüdrovedelikule. No mingi voolavus võiks siiski olla. Danfossi või Bosch-Rexrothi ilmselt isand pannkook sinna paigaldada ei soovi, seega kui kamsat on, siis seda hüdrosse valada ka võib.
Samal põhjusel on mu traktorites igal pool 10W-30 poolsünt - odav ja lihtne.
Hüdrosüsteemist kogu vana õli väljasaamine on kaunikesti tülikas protseduur ja ega ilma kooste osandamata see ka täielikult ei õnnestu. Hüdropaagi punn on paremal küljel, umbes hüdropumba ajami käepideme kohal. Paagi tühjendamine on äärmiselt ebameeldiv tegevus. Masina loojad vist tõesti eeldasid, et õli lastakse lihtsalt maha voolata Mõningal määral saab voolikute kaudu suruõhuga motiveerida, aga see on üsna rokane tegevus. Samas on enamus õlist silindrites ja kui need tühjaks nõrutada, siis ülejäänud torustikku, pumpa ja jagurisse jäänud mõni liiter ei tohiks suurt paha tekitada. Kui tahta kindla peale minna, siis tasub teha kaks vahetust järjest: esimene kord vahetad seesoleva jama mingi odavama õli vastu välja ja peale mõne(-kümne)tunnist tööd siis teed uue vahetuse, seekord põhjalikuma. Vahepeal jälgid olukorda - kui tekib mingi anomaalia (vahutamine või tõesti klimp), siis tuleb muidugi varem reageerida.