22-01-2022, 17:55 PM
(22-01-2022, 16:13 PM)taruvaras Kirjutas: GAZ 53A ja suur osa pikaraamilistest GAZ 52-01 ja GAZ 52-03 omavad käigukasti, millel 3.-s ja 4.-s käik sünkronisaatoritega. Alates 1983 tuli 53A asemel mudeliuuendus nimega GAZ 53-12. See omas 5hj võimsamat mootorit, sai omale varasemalt ainult PAZ bussil kasutatud kiire (6,17) tagasillareduktori. Aga samade ülekandearvudega käigukastil toimus taandareng, kaotati jäädavalt sünkronisaatorid ja käikude lülimiseks piisas paljast muhvist ehk siis topeltsidurdamise abil. Sama käigukasti muutuse läbis ka ka GAZ 66, mis sai samuti 120 hj mootori, kuid PAZ-i kiireid reduktoreid mitte, jäid vanad 6,83. Hilisemal tootmisperioodil seda sünkronisaatoriteta kasti paigaldati ka jätkuvalt edasi kandilise kabiiniga GAZ 3307-le.88a toodetud GAZ66 militaarveok, omas k.kasti kus kindlalt oli ka 2. käik sünkroga, paar aastat hiljem kohtusin Saz3507-ga (oli vist siuke number, ehk põllumajanduslik kallur?) kus sama.