22-01-2022, 21:12 PM
(22-01-2022, 17:55 PM)hulgus Kirjutas:(22-01-2022, 16:13 PM)taruvaras Kirjutas: GAZ 53A ja suur osa pikaraamilistest GAZ 52-01 ja GAZ 52-03 omavad käigukasti, millel 3.-s ja 4.-s käik sünkronisaatoritega. Alates 1983 tuli 53A asemel mudeliuuendus nimega GAZ 53-12. See omas 5hj võimsamat mootorit, sai omale varasemalt ainult PAZ bussil kasutatud kiire (6,17) tagasillareduktori. Aga samade ülekandearvudega käigukastil toimus taandareng, kaotati jäädavalt sünkronisaatorid ja käikude lülimiseks piisas paljast muhvist ehk siis topeltsidurdamise abil. Sama käigukasti muutuse läbis ka ka GAZ 66, mis sai samuti 120 hj mootori, kuid PAZ-i kiireid reduktoreid mitte, jäid vanad 6,83. Hilisemal tootmisperioodil seda sünkronisaatoriteta kasti paigaldati ka jätkuvalt edasi kandilise kabiiniga GAZ 3307-le.88a toodetud GAZ66 militaarveok, omas k.kasti kus kindlalt oli ka 2. käik sünkroga, paar aastat hiljem kohtusin Saz3507-ga (oli vist siuke number, ehk põllumajanduslik kallur?) kus sama.
Ju neil kast millalgi eelnevalt vahetatud varasema vastu, 2. käigu sünkronisaatorist ei tea ma küll midagi.
Tsitaat:
- ГАЗ-53-12 (с 1983 года по январь 1993 года) — модернизированная базовая модель с двигателем ЗМЗ-53-11 мощностью 120 л. с., грузоподъёмность 4,5 т, максимальная скорость до 90 км/ч, коробка передач без синхронизаторов;
http://denisovets.ru/gaz/gazpages/gaz5312.html
Примерно в одно время с началом выпуска ГАЗ-53-12, из-за частых случаев выхода из строя, был упразднён синхронизатор коробки передач грузовика.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%90%D0%97-53
Tsitaat:
5. Переключение передач с низшей на высшую производится плз.элым движением рычага, применяя двойное выключение сцепления,
'7. Переключение передач с высшей на низшую производится плавным переводом рычага, применяя двойное выключение сцепления с промежуточным повышением частоты вращения двигателя следующим способом: выжать педаль сцепления, поставить рычаг в нейтральное положение, отпустить педаль, увеличить частоту вращения коленчатого вала двигателя, затем снова быстро выжать педаль и поставить рычаг в положение включаемой передачи, после чего плавно отпустить педаль.
https://djvu.online/file/FuBh8IQ1iSlrV