09-02-2022, 22:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2022, 10:50 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(09-02-2022, 21:32 PM)Raivo Kirjutas: Mis üldjuhul uljaspeadega juhtub, "kopsud" tõmmatakse vett täis?
Või on veel midagi?
Enamasti tõmmatakse õhufilter vett täis ja mootor lämbub. Halvemal juhul tõmmatakse filter katki, filtritükid koos veega sisselaskesse ja mootor lüüakse hüdrolukku. Mille järelmid on ülal kenasti reas. Tänapäevastel turbomootoritel harv juhus, kuna enne blokeerivad filtritükid ja vesi turbiinikoja. Ka vahejahuti on tõhus kaitse vee sissetõmbamise vastu.
Võin oma kogemusest kinnitada, et Mazda 626 filtri purukstõmbamiseks piisas täiesti 15 cm sügavast ja umbes paarkümmend meetrit pikast lombist, kuhu sõitsin sisse täpselt "õige" kiirusega nii, et auto imes ettepaisatud veeseina sisse. Seiskus lombis ja ei elu sisse enam ei võtnud. Starteriga sõitsin välja ja õhufiltrikesta avades oli ÕKM toru kenasti filtripudi ja mudasegust vett täis. Tegin puhtaks ja siis käivitus. Koju sõitsin VÄGA ETTEVAATLIKULT

Igal end tõseseks autokasutajaks lugeval inimesel on kasulik teada, kust tema kaarik õhu võtab. Paljud tänapäevased autod võtavad esitule kõrvalt, mõned suisa esitule alt.
Ottomootoritel on võimalik ka kõrgepinge ülelöögist tingitud sädeme kadumine, aga seda tavaliselt nii pisikse suplusega ei juhtu.
Pikem ujumine (kui tuba juba vett täis) tekitab huvitavaid elektrilis efekte. Pannakse ju kontrolleris tihti kuhgi istme alla või suisa autopõhjale.
Kui PEAD säärast kohta läbima, siis on üks reegel: sõida nii kiiresti/aeglaselt, et auto ees liikuvale tõusulainele järele ei jõuaks. Selles kohas on vee tase madalaim.