14-02-2022, 18:48 PM
(14-02-2022, 09:25 AM)Aare R. Kirjutas: ...
Maxima parkla pidavat lausa autojuppe täis olema.
Alljärgnev ei vabasta kuidagi tee/platsiomanikku hooldamise kohustusest ega vähenda hooldamatusest auklikel platsidel katki läinud autode omanikke. Loodetavasti ka mainitud tseekolm elas maksahaagi järelmiteta üle?
Aga mis on hakanud silma viimastel aastatel - pohhuism! Inimene näeb, et ees on kuumaastik. Ja annab minna, et pilpad lendavad. Ma saan säärasest lähenemisest aru, kui on vaja võtta lühike ränk ja libe tõus, aga mida kuradit paarutada platsil? Usun (just usun , eneseharimislike vestluste kokkuvõttena), et selle taga on kergelt tulnud võõra rahaga hangitud auto kindlustamise nõue, mistõttu lõhkumine ei ole eriti valus. Vähemalt mitte enne, kui jõuab kohale järgmine kaskopakkumine...
Veel hullem: lund lükkava saha ette sõidetakse ja PARGITAKSE! Sa näed, et sahk tuleb üle platsi lumewirnaga ja saha taga on juba ruumi küll, aga Sa pargid oma kaariku ukse ette tühja ritta ainukeseks... No anna aega inimesele tööd teha. Sai ühe säärase naisolevusega suheldud ja uuritud, mille poolest tema aeg on kallim, kui tööd rügava sahamehe oma. Vastuseks oli pikk tiraad, milline /¤%)(/&&¤¤# ma olen ja kuidas kõik mehed vaid (%&%¤#¤¤#%¤ tahavad ja üleüldse peaks tema saabumisel seal olema punane vaip (võib ka kollaste ääristeta). Väljast tundus nagu valgusolend, aga tegelikult tursalaeva pootsmani suuwärgiga mõrd.
Omaette kurb teema on see, et sääraseid platse on väga keeruline lükata just selletalviste sadude ajal: palju märga, kleepuvat lund, mille pidevalt ringi sebivad autod kinni sõidavad. Ning kuna lepingus on sätestatud teepinna lõhkumise eest rasvased trahvid (olen ise näinud lepingupõhja, kus 10 cm pikem "selgelt tuvastatav" kriips 4 ha platsi asfaldil lepingu lõppkuupäeval kuskil mais tähendas 5% trahvi lepingu täissummalt), siis lükata julgetakse ainult kummiteradega ja õrna survega. Kõik see kokku on paratamatult kiirtee paksu jääkihini, millesse augud sööb just autode põhjast kukkunud soolalumekamakad.
Head lahendust siin ei olegi. Alla kümne tonni kaaluva masina ei tee seal ka tapptera midagi. Hakata neid platse neljakümnetonniste kopplaaduritega üle hööveldama on esiteks kallis ja teiseks - sellise monstrumi jaoks on vaja plats lagedaks teha. Juht lihstalt ei näe ega tunne, et järjekordne linnamaastur käis tagaratta alt läbi. Linttehnikat aga ei luba ilmselt ükski rendileping platsi koristama enne, kui mõni hea jurist pole seal oma autot ära hukanud.
Ehk augud on meie igakevadised kaaslased, esmalt läbi jää ja siis teekatte ja mida kiiremini me õpime neid vältima, seda valutum on igapäevane elu.
Ning iga kord, kui tekkis probleeme, andke sellest häälekalt omaniku/rentniku kontaktile teada!
Näotul ja maotul haldusfirmal võib olla savi autojuhtide meelepaha, aga Selveril või ... ilmselt hakkab natuke paha, kui sissetulevate kurtmiskirjade maht hakkab olema kümnetes tuhandetes.