04-04-2022, 08:55 AM
Vahepeal aprill kätte jõudnud ja ka Opel teosammul edasi liikunud. Kuna sillad ja kast all, sai olemasolevat kardaani proovitud, et saaks selgeks, kui pikk esimene toru võiks olla. Selgus, et tuleb kasutada hoopis tagumist toru täis pikkuses ja siis lühendada esimest toru, kuna kardaani tunnel on tagumises osas väga kitsas ja vahepuki kinnituste jaoks peaks hakkama tunnelit lõikuma. Taga toru on aga just piisavalt pikk, et vahepukk satuks kohta, kus tunnel juba laieneb. Esimese torul lõikasin jupi vahelt välja ja punktisin kokku. Pikkus jäi ühenduskohast kuni flantsini 26 cm. Selleks, et kardaanitunneli esiosa saak ka kokku tagasi keevitada, tuli veel tegeleda summutiga. Soov oli, et summuti asuks põhiosas tunneli sees ja ei ripuks niisama auto all. Kõige keerulisem selles osas on katalüsaator. Ainuke mõistlik koht tundus olema kõrvalistuja pool käigukasti kõrval. Selleks jäi aga ruumi natuke napiks. Tegin siis esmalt ruumi juurde.
![[Pilt: vMHQQCl.jpg]](https://i.imgur.com/vMHQQCl.jpg)
Alt vaadates jäi pilt selline:
![[Pilt: 8kSWmzd.jpg]](https://i.imgur.com/8kSWmzd.jpg)
Ja nüüd sai ka kardaanitunnel kokku keevitada
![[Pilt: KZoJMzj.jpg]](https://i.imgur.com/KZoJMzj.jpg)
![[Pilt: no4bOkS.jpg]](https://i.imgur.com/no4bOkS.jpg)
Järgmisena lõpetasin ära tagumise silla kinnituse:
![[Pilt: TGbo5DK.jpg]](https://i.imgur.com/TGbo5DK.jpg)
Tagumist stabikaga väike probleem. Tahtsin teha kinnitused kere külge aga miskipärast jäävad otsad vedrule ette. Ainuke mõistlik lahendus tundub olema minna sama teed, mis eelmine kord ja kinnitada stabikas sillatala külge. Selle teeb aga siis, kui sild taas kereküljest maas on.
Edasi vaikselt mootoriruumi poole. Eelmisel aastal jäi asi pooleli õhuvõtu juurde. Algset tahtsin minna koonusfiltri teed aga kui asu olla, siis originaal kopsik tundus parem. Ruumi selle jaoks on aga ainult radiaatori ees. Lõpptulemus jäi selline:
![[Pilt: k65FTcQ.jpg]](https://i.imgur.com/k65FTcQ.jpg)
![[Pilt: J7lqN7W.jpg]](https://i.imgur.com/J7lqN7W.jpg)
Veel sai tehtud pisiasju - mootoriõli jahutusradiaatori kinnitused, muutsin jahutusvedeliku paagi asukohta ja EVAP süsteemi paak leidis koha juhipoolse esiratta ees. Seejärel sai masin pukkidelt maha ja esiots kokku laotud, et proovida tulede asukohta.
![[Pilt: oJDikCa.jpg]](https://i.imgur.com/oJDikCa.jpg)
Korraks ka uks ja laiendid külge
Poritiiva serva peab laiemaks tegema, et ratas oleks kaetud. Kui tulede kinnitused tehtud, peaks olema keevitustööd suures piires tehtud. Järgmiseks kaks asja - elektrijuhtmestik ja ninaosa välimised plekid. Algne idee oli teha nn flip esiots aga see veel päris kindel ei ole - eks mõtteid on igasuguseid. Järgmise korrani.
![[Pilt: vMHQQCl.jpg]](https://i.imgur.com/vMHQQCl.jpg)
Alt vaadates jäi pilt selline:
![[Pilt: 8kSWmzd.jpg]](https://i.imgur.com/8kSWmzd.jpg)
Ja nüüd sai ka kardaanitunnel kokku keevitada
![[Pilt: KZoJMzj.jpg]](https://i.imgur.com/KZoJMzj.jpg)
![[Pilt: no4bOkS.jpg]](https://i.imgur.com/no4bOkS.jpg)
Järgmisena lõpetasin ära tagumise silla kinnituse:
![[Pilt: TGbo5DK.jpg]](https://i.imgur.com/TGbo5DK.jpg)
Tagumist stabikaga väike probleem. Tahtsin teha kinnitused kere külge aga miskipärast jäävad otsad vedrule ette. Ainuke mõistlik lahendus tundub olema minna sama teed, mis eelmine kord ja kinnitada stabikas sillatala külge. Selle teeb aga siis, kui sild taas kereküljest maas on.
Edasi vaikselt mootoriruumi poole. Eelmisel aastal jäi asi pooleli õhuvõtu juurde. Algset tahtsin minna koonusfiltri teed aga kui asu olla, siis originaal kopsik tundus parem. Ruumi selle jaoks on aga ainult radiaatori ees. Lõpptulemus jäi selline:
![[Pilt: k65FTcQ.jpg]](https://i.imgur.com/k65FTcQ.jpg)
![[Pilt: J7lqN7W.jpg]](https://i.imgur.com/J7lqN7W.jpg)
Veel sai tehtud pisiasju - mootoriõli jahutusradiaatori kinnitused, muutsin jahutusvedeliku paagi asukohta ja EVAP süsteemi paak leidis koha juhipoolse esiratta ees. Seejärel sai masin pukkidelt maha ja esiots kokku laotud, et proovida tulede asukohta.
![[Pilt: oJDikCa.jpg]](https://i.imgur.com/oJDikCa.jpg)
Korraks ka uks ja laiendid külge
![[Pilt: CcOvgEr.jpg]](https://i.imgur.com/CcOvgEr.jpg)
Poritiiva serva peab laiemaks tegema, et ratas oleks kaetud. Kui tulede kinnitused tehtud, peaks olema keevitustööd suures piires tehtud. Järgmiseks kaks asja - elektrijuhtmestik ja ninaosa välimised plekid. Algne idee oli teha nn flip esiots aga see veel päris kindel ei ole - eks mõtteid on igasuguseid. Järgmise korrani.