Ikarus,osa 2...
#10

See on hea küll, kui Ikarus 120 km/h arendab, aga üks miinus siiski on: nimelt mäkke see masin enam nii lõdvalt ei raiu! Originaalkastiga Ikarus peaks tegelikult arendama ainult 65-75 km/h ja piisavalt võimsusevaru omama, aga tagasilla reduktori ja/või käigukasti äravahetamisega võis kiirust märgatavalt tõsta - seda muidugi väändemomendi arvelt.
Ikarustele toodeti kolme tüüpi käigukaste, kõik erinevate ülekandearvudega ja üks nendest viiekäiguline. Kui aga lisaks kiiremale käigukastile vahetada ära ka tagasilla reduktor, mis kasvatab bussi lõppkiirust, jääb ta linnas sõitmiseks nõrgaks. Seda rääkis mulle üks TAK-i veteran.
Üldse on Ikaruste kiiruse ja võimsuse suhe natuke halb. Kuna bussil on keskmisest nõrgem mootor (192 hj), tuli käigukast võrdlemisi aeglane teha, et mootor rasket elukat üldse liigutada jõuaks. Et mootoril on vähe pöördeid (ca 1800), ei saa ühegi käiguga eriti pikalt kiirendada, mida süvendab veel asjaolu, et diiselmootori võimsuseenamik jääb madalamate pöörete kanti. Nii ongi bussil raske mäkke tõusta: käigud on lühikesed, ühe käiguga kiirust eriti varieerida ei saa ja niigi madala kiiruse nullib ära käigu vahetamisele kuluv aeg.
Asja lahendaks turbo. Kusjuures, seda on Ikarus 255 peal isegi proovitud ja tõmme paranes märgatavalt. Maanteel 120-ga polnud mingi vaev sõita ja momenti jagus ka kiiretele pööretele. Ainuke probleem oli see, et pool aastat hiljem oli väntvõll pooleks...
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Ikarus,osa 2... - Autor: mrali - 05-08-2004, 01:37 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne