09-08-2004, 11:10 AM
Ühinen eelpoolkommenteerijate (metallmees, pvr jt) arvamusega, et sapaka mootorit ei ole mõtet forsseerida.
Lisaksin siia omalt poolt veel asjaolu, et sapaka mootori korral on praeguse kõrgeoktaanilise kütuse reaalsust arvestades kriitiline veel jahutussüsteem. Isegi Vene ajal, kui kasutati 66-72-76 bensiine, kippus sappar kuumil suvil üle kuumenema. Sapakal on ju õhkjahutus, mille toimimine on tihti kriitilise piiril - selle moderniseerimine eeldaks uue ventilaatori ehitamist (mis on generaatori korpusesse sisseehitatud) ning uute õhuvõtturite ehitamist.
Loomulikult on jahutussüsteemi kapitaalne rekonstrueerimine võimalik, aga kas ka jõukohane ettevõtmine.
Lisaksin siia omalt poolt veel asjaolu, et sapaka mootori korral on praeguse kõrgeoktaanilise kütuse reaalsust arvestades kriitiline veel jahutussüsteem. Isegi Vene ajal, kui kasutati 66-72-76 bensiine, kippus sappar kuumil suvil üle kuumenema. Sapakal on ju õhkjahutus, mille toimimine on tihti kriitilise piiril - selle moderniseerimine eeldaks uue ventilaatori ehitamist (mis on generaatori korpusesse sisseehitatud) ning uute õhuvõtturite ehitamist.
Loomulikult on jahutussüsteemi kapitaalne rekonstrueerimine võimalik, aga kas ka jõukohane ettevõtmine.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18