11-06-2022, 10:58 AM
(10-06-2022, 16:44 PM)spitfire Kirjutas:Tekib muidugi küsimus, et mis selle kütusega tavaisikul üldsegi teha on kui üldkasutuse sisepõlemismootoreid ei toodeta ega ka kasutata selleks ajaks juba enam ammu. Rohepöörde ettekannetes-visioonides muidugi üsna tihti tuuakse näide, et peale 2050. aastat sisepõlemismootoriga autosid näeb ainult muuseumis. Ise ma vanatehnikaentusiastina nii pessimistlik ei ole. Siiski on meil vaja nt. bensiini asendust ka peale 2050. aastat, ideaalis sünteetilise kütusena ja seda kindlasti võidusõidu masinatele ja ka lennunduse jaoks. Ka vanatehnika liikumine võiks selle vooliku otsa sattuda kuna tegu väga marginaalse osaga. Isegi kui jääda vanatehnika jaoks fossiilkütuste peale, siis uunikumide mõjufaktor kogusaastele on äärmiselt väike. Kujutan ette, et optimistlikult võttes võiks olla 2050. aastaks 500 000 igapäeva auto kohta olla 500 uunikumi (0.1%). Lisaks nendega ka sõidetakse äärmiselt vähe võrreldes tavaautodega. Seega on saaste minimaalne-marginaalne ja seda võib lubada ajaloo säilimise huvides. Meie olemas olev must number on ju juba üks üsnagi raudne alustala selliste tulevikuplaanide realiseerumiseks.(10-06-2022, 14:17 PM)mossepower Kirjutas:Ja edasi ? Kütet saab ainult vene tangi paagist, nagu vanasti või ? Ja siis see pole isegi vargus, vaid planeedi päästmine, igas krdi mõttes.(10-06-2022, 13:32 PM)Mahno Kirjutas:Praegused plaanid näevad ette, et laiatarbe bensiinijaamad/fossiilkütuse tanklad suletakse 2050.(09-06-2022, 08:26 AM)v6sa Kirjutas: Uued autod peavad alates 2035 olema heitmevabad.
Rohelised pangu tangid elektriga sõitma või lennutagu rakette rakulkadega, või midagi... Rehkendagu parem kokku kui palju tsee ood, või mis need halvad asjad kõik on mis seal Ukrainas präegu iga pauguga õhku paisatakse. Müügu tangile vinjette või mõelgu mingi tore torm välja, et a la homsest sorri aga selliste CO näitajatega tankikesega meil jevroopas nelsjaa tut jeehat... Veits nagu vale hammast puurivad mu meelest.
Suurt (maailma)pilti vaadates on plaanid 2035 ja 2050. aastatateks väga kaalutletud ja optimaalsed. Tehnikaringkondadele, kus diisli- ja bensiinipõletamine on justkui inimõigus, vastukaaluks on kindlasti keskkonnahoidjatel täiesti vastupidine seisukoht. Saastamise vastased sammud oleks nende järgi vaja teha täna ja kohe, mitte 10 aasta pärast. Tihti tuuakse näitena, et olukord on meil selline, kus justkui sarivägistajale öeldakse, et oled nüüd hea ja lõpeta oma halvad teod 15 aasta pärast ilusti ära eks. Reaalsuses inimeste puhul pannakse vägistaja siiski kohe vangi, aga planeeti võib millegipärast süüdimatult edasi vägistada justkui tulevikulootusega, et kunagi kauges tulevilus teeme asjale lõpu.
Nüüd reaalelu ühiskonnas, kus elavad külg külje kõrval sellised kahe radikaalse maailmapildiga inimesed, pluss kõikvõimalikud vahepealsed ja neutraalsed inimesed, siis selline pikaajalise kesktee plaan on ainuvõimalik ja tõenäoliset parim lähenemine. Eriti kui arvestada asjaolu, et planeedipäästjate hääl on märkimisväärselt tugevam ja üldjuhul (arenenud riikides) suuremat üldist toetust ja sümpaatiat leidvam arengusuund kui tehnikahuviliste kildkond.
Ja kui Ukrainas käivast sõjast rääkida, siis hetkel saab Venemaa igast otsast puid alla, et ta sõjategevuse (ja saastamise) lõpetaks. Väga tervitatav, et maailmal on nüüd lõpuks Venemaa vastu astumiseks selgroogu hakanud tekkima, kuna varasemalt nt. Krimmi ja Lõuna-Osseetia puhul viibutati sisuliselt ainult näppu, et paha-paha, ära enam nii tee. Kindlasti on selline asjade kulgemisega rahul ka saastamise pärast püha viha täis olevad keskkonnakaitsjad.