15-06-2022, 11:45 AM
(15-06-2022, 10:51 AM)Mahno Kirjutas:(15-06-2022, 10:44 AM)olli Kirjutas:(15-06-2022, 10:27 AM)Mahno Kirjutas: Selgita palun põhjust, miks peaks ta odavamaks jääma? Bensiini-diisli omahind on võrreldes müügihinnaga ju tühine, koosnedes peamiselt maksudest.
Sest elektriauto on ca 3x efektiivsem kui sisepõlemismootoriga auto. Mis tähendab, et bensiini/diisli kWh hind peaks jääma elektri kWh hinnast 3x odavamaks selleks, et nendega sõitmine sama palju maksaks. Aga see pole turumajanduslikus olukorras realistlik ootus.
Biometaan tehakse sõnnikust kohapeal. Loomad pole ukraina sõja ega vene embargo tõttu vähem shittuma hakanud ega ole see shitt lahjemaks läinud. See ei takista tal fossiilsest metaanist mõni sent kallim olla. Kusjuures biometaani sai müüa kasumlikult siis, kui gaas maksis 70 senti kilo. Nüüd maksab kaks ja pool. Lihtsalt kasum on kasvanud. Odavamaks pole midagi läinud.
Täpselt nii. Sel põhjusel polegi mõtet eeldada et bensiini/diisli hind jääb samale tasemele kui elektrihind kõrgustesse kerkib. Samuti nagu pole mõtet loota et bensiini/diisli hind poole odavamaks läheb kui sealt kõik maksud ära võtta. Kui inimesed on nõus maksma (või alternatiivid puuduvad), siis kaupmees nii palju ka küsib.