15-06-2022, 22:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-06-2022, 22:57 PM ja muutjaks oli Etsike.)
Soovitan soojalt Norra minna ja oma silmaga veenduda kuidas need elektrikad lihtsalt niisama hoovides kasutuseta vedelevad ja tänaval fossiili põletatakse.
No tule taevas appi kui kinni siis mõni on oma vandenõuteooriatega. Elektrikas ei ole igas olukorras parim valik. Samuti ei ole seda fossiilipõletaja.
Meil oli peresse uuemapoolse murevaba põhiauto soetamine päevakorral. Aastane läbisõit ca 10-15k km, enamus linnas aga vahel ka pikad maanteesõidud riigi teise otsa. Panin excelisse kolm varianti ja nende soetus- ning ülalpidamiskulud ning graafikule kumulatiivse maksumuse (remondikulud, kindlustused ja mõni asi veel on arvesse võtmata). Horisontaalteljel aeg kuudes, liisinguperiood 7 aastat. Vertikaalteljel kumulatiivmaksumus.
1) "Odav" 22000eur maksev täiselektriline
2) Odav 16000eur maksev bensukas
3) Pistikhübriid 27000eur hinnaga (see pigem niisama naljaviluks lisatud)
Graafik räägib üsna selget keelt, ning suurendades läbisõidu kilomeetreid läheb see veelgi selgemaks.
Nagu millalgi varem kirjutasin, sai ka 2018 aasta ehk uuem 40kwh akuga Leaf ära ostetud. Tartu - Riia lennujaam - Tartu sõit ka tehtud, Valmieras vaja vähe juurde laadida (30min) et lõpp-punktidesse välja jõuda, aga väike puhkepaus kulub pikemal sõidul ära ka.
No tule taevas appi kui kinni siis mõni on oma vandenõuteooriatega. Elektrikas ei ole igas olukorras parim valik. Samuti ei ole seda fossiilipõletaja.
Meil oli peresse uuemapoolse murevaba põhiauto soetamine päevakorral. Aastane läbisõit ca 10-15k km, enamus linnas aga vahel ka pikad maanteesõidud riigi teise otsa. Panin excelisse kolm varianti ja nende soetus- ning ülalpidamiskulud ning graafikule kumulatiivse maksumuse (remondikulud, kindlustused ja mõni asi veel on arvesse võtmata). Horisontaalteljel aeg kuudes, liisinguperiood 7 aastat. Vertikaalteljel kumulatiivmaksumus.
1) "Odav" 22000eur maksev täiselektriline
2) Odav 16000eur maksev bensukas
3) Pistikhübriid 27000eur hinnaga (see pigem niisama naljaviluks lisatud)
Graafik räägib üsna selget keelt, ning suurendades läbisõidu kilomeetreid läheb see veelgi selgemaks.
Nagu millalgi varem kirjutasin, sai ka 2018 aasta ehk uuem 40kwh akuga Leaf ära ostetud. Tartu - Riia lennujaam - Tartu sõit ka tehtud, Valmieras vaja vähe juurde laadida (30min) et lõpp-punktidesse välja jõuda, aga väike puhkepaus kulub pikemal sõidul ära ka.
![[Pilt: kPObg.jpg]](https://i.pilt.io/images/2022/06/15/kPObg.jpg)