17-06-2022, 14:45 PM
(17-06-2022, 11:00 AM)MMahno Kirjutas: Probleem on käigukastis mitte mootoris. Kui kasutada veoauto käigukasti, siis "veo" ja "sõidu" njuutonmeetrid ja hobujõud on täitsa võrreldavad.
ZMZ mootoriga võrreldavat väänet ja võimsust 2000rpm juures annab ainult kõige lahjem, 120kw m57. Ülejäänud ületavad märkimisväärselt nii võimsuse kui väände. Iseküsimus on vääne tühikäigul, näiteks 1000rpm juures. Sellist graafikut ma kiirelt ei leidnud, kuid ZMZ puhul on suur osa väändest ka seal saadaval. M57 puhul ma kahtlustan, allajäämist.
Üks võimalik lahendus oleks automaatkäigukast, mis võimaldab läbi libisemist.
Need hobujõu ja väände numbreid võib jäädagi vaatlema ja kahtlemata on võimalik sõiduauto mootoritel näha suuremaid numbreid isegi paariliitrise ja originaali 4,2 liitri võrdluses.
Kuigi originaalmootor on puhas vedel väljaheide, mahub sinna sisse 15 liitrit jahutusvedelikku ja 8 liitrit õli ning on tema mõeldud arendama seda õnnetut 100 ja pisut peale hj tunde kestva koormamise käigus.
BMW M57 mootor näiteks ületab neid näitajaid väga uhkelt, kuid mina isiklikult pole veendunud et ta teeb seda tunde kestva koormamisega üle 250Nm väände arendamisel.
Näiteks X5 küsib kiirushoidjaga 90 km tunniga sõites suurusjärk 90 Nm väänet ning turborõhk on alla 0,2 bar.
Gazooni vedades küsitakse sealt püsivalt kardetavasti üle 200 ja kas näiteks õli jahutamine ja kolbide temperatuur püsib sel reziimil lubatu piires tunde pole päris kindel.
Seesama Mitsubishi vabalthingav diisel teeb ainult mingid kehvad 113 hj 3200 p/min ja 304 Nm 1600 pöördega, kuid ta on seda nõus tegema tunde ja isegi päevi järjest.
Muuhulgas on võimeline tegema 3400 p/min ja seda 4,2 liitrise mahu juures, mis on kõva sõna!
Käigukasti ülekanded on 1-5 käiguni 5,38 - 3,02 - 1,7 - 1,0 - 0,72 ja tagasi 5,38.
Kaasiku kastil on 1-4 6,48 - 3,09 - 1,71 - 1,00
Milline sõiduauto kast saab sinna ligilähedalegi?