27-06-2022, 10:52 AM
(27-06-2022, 10:17 AM)Aare R. Kirjutas: Kõikide nende argumentide taustal olen ma ei tea mitu korda jõudnud jälle oma varem väljaöeldud mõtte juurde, et hetkel on suund selline, et keelame sisepõlemismootorid ära, aga kogu see elektriautoteema on ikkagi poolik.
...
Nagu see vana hea ütlus on, et ära sülita enne vanasse kaevu, kui uus valmis on, aga hetkel kipub see asi küll kuidagi vastupidi olema- rabistame ja teeme mingi pooliku asja valmis, tatistame vana kaevu täis ja lõpuks oleme ikkagi lõhkise küna ees, kui ei saa enam üldse millegagi normaalselt sõita. Lisaks veel inimestelt sundkorras valikuvõimaluse äravõtmine. Kusjuures olen veel avastanud end mõttelt, et mis veel hobiautondusest saab- kas keelatakse lõpuks bensiini müümine ka ära ja hobiautode omanikel on lõpuks vaid võimalus autosid silitamas käia?
Vähem paanikat, härrased!
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
Kuigi mõne kodutu maailmakodaniku märjas unelmas nii võib ollagi, siis nähtavas tulevikus ei usu küll sellist jõudu riigitüüri juurde jõudvat, mis sisepõlemismootorid suisa ära keelaks. Et uute tootmisele pidurit pannakse, on minu arvates ainult hea - liiga palju tuleb liiga keerulist ja kaugelt vähe testitud prahti. Samas on täna üle poole inimkonnast just säärane: renditud (või liisitud) korteris eluaset (halvemal juhul pelgalt öömaja) tarvitav kodutu ja juurteta inimloom. Võib-olla ongi ühiseluline omandiõiguseta koloonia ainus ellujäämist tagav strateegia (vaatame või sipelgaid või mesilasi - kui edukalt suudavad inimeste meeletu hävitustöö vastu seista) - eks tulevik näitab.
Esialgu ei ole veel ette näha, et kusagil Eesti külas vana auto kasutamine ära keelataks. Et see üsna hinnaliseks tehakse, on kurb tõsiasi ja meie globaliseeruvas maailmas ei olegi täpselt selge, kelle kukrusse kahte eurot ületav kütusehind ikkagi tegelikult maandub. Küll on selge, et maakera sest nafta väljasaamine ja bensiiniks/diislikütuseks keetmise kulud ei ole kahekordistunud.