02-07-2022, 10:45 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-07-2022, 10:57 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Oi, tänane telefoni aku on uskumatu vastupidavusega, KUI absoluutselt KÕIK MUUD jamad tema sees välja lülitada! Pikal ülemere sõidul teen seda ja üldse käima jätan vaid Navionicsi ja GPSi. Ekraan ka pimedaks, lisaks seda vaatad harva. Ja kestab aku täiesti sõgedalt! Ultra akusäästja ja siis saab veel natuke asju välja lülitada. Ma saan oma Poco rahlikult 4-ööpäevaseks träkkivaks kaardiplotteriks muuta, täislaetuna ja häälestatuna annab 100+ tundi. Mis on kõige ajuvabam kulutaja: levi otsimine! Halva levi piirkonnas saab telo kiirelt tühjaks.
Elektriautodega sama asi. Kui neil välja lülitada kõik autoga sõitmist mõnusamaks tegevad lahendused ja seda tarbida kui kunagist lahtist Plekk-Liisut VÕI ka sajanditaguseid elektriautosid, mis sõitsid ka 100 kilti ja peale, siis see ratastel külmikpardel sõidab ka oluliselt kaugemale Eriti talvel... Jätame ära ka kõik meeletu kaaluga turvalisuse lahendused ja otimeeritud võimsusjuhtimisega Tesla tehnikal bagilaadne võiks sõita tuhat kilti ka...ja seda väikese kaalu juures! Akud ise on muidugi jõhkralt kergenenud aga selle võrra on tõusnud LISAvarustuse kaal jahutustest ülekandeni. Jahutused, muundurid, juhtmed, ohutuspolsterdused jms kaalub ka päris palju. Jälle, merel me ajame väikestel võistluspurjekatel iga sadat grammi ka taga ja seal saab kõvasti võitu! Sest lihtne liitium-elektrifitseerimine madalatel võimsustel maksab küll raha aga ei kaalu. Lisaks saab seda vähestki kaalu ajada täpselt raskuskeskmesse kiilu taha. Suurt automoonsust pole aga hädapärast piisab ja suudab heas käigus tagasi toota, et muud elektrit tarbivat töös hoida. Lisaks paneelid ja muidugi AJAFAKTOR! Ja see viimane ongi peamine: merel purjekaga on täiesti akseptaabel, et annan Prouale Dirhami kail musi ja "luban" et tulen 5 päeva pärast Kielist tagasi. Ta ütles "jaa-jaa..." Tulin 5 nädala pärast Lissabonist... Ma olen äkki 2 korda varaseimast "lubatust" veel varem tagasi jõudnud, kui on Rootsist/Soomest miski toomine olnud ja ideaalseim pakstaak õkva koju. Aga maismaal? Enamus ei suuda isegi bensukaga kokkulepitud ajast kinni pidada, rääkimata närvilisusest "peame ära minema". Enamusel on kogu aeg "kiire" aga mitte midagi tegelikult lõpuks tehtud ei saa... Zen-olekut ju ei ole.
Aga see ei käi koos elektriautoga ega üldse tummisemate akutööriistadega, kus paratamatult võib esineda kohustuslikku ootamist et akud täis laadida! Sa "pead" võtma AEGA, nautima aja kulgemist. Ajuvaba on lugeda nende tegelaste heietusi elektriautode tohutust mõnust, kui nad Tikupoisis pool tundi akut laevad, sest seesama tüüp pole kunagi "osanud" rahulikult rekka taga 87 km/h KULGEDA! Olgem täpsed: ENAMUS neist ajab sulaselget paska suust-näppudest ja elektiauto on vaid poos ja edevus! Ei saa ka mootorpaadipläristised purjetajast aru aga mina olen Piiterist Barcelonani purjetanud...aga selleks on kulunud aega! See aeg on "võetud"...kindlasti millegi "arvelt"! Jah, mõned mõistavad ka elektriautot tarbida, need kes kiirteel "jalus" on - möönan, et sellistel on ju ka AEGA seda vaikust ja mõnusaid lisasid nautida. Kiirendust, kui "jube tähtsat näitajat" elektriauto ostul??? Et siis jälle pool tundi ja hulk raha ajuvabalt ära raisata kalli kohvi ja zita burksi söömisel...
Elektriautodega sama asi. Kui neil välja lülitada kõik autoga sõitmist mõnusamaks tegevad lahendused ja seda tarbida kui kunagist lahtist Plekk-Liisut VÕI ka sajanditaguseid elektriautosid, mis sõitsid ka 100 kilti ja peale, siis see ratastel külmikpardel sõidab ka oluliselt kaugemale Eriti talvel... Jätame ära ka kõik meeletu kaaluga turvalisuse lahendused ja otimeeritud võimsusjuhtimisega Tesla tehnikal bagilaadne võiks sõita tuhat kilti ka...ja seda väikese kaalu juures! Akud ise on muidugi jõhkralt kergenenud aga selle võrra on tõusnud LISAvarustuse kaal jahutustest ülekandeni. Jahutused, muundurid, juhtmed, ohutuspolsterdused jms kaalub ka päris palju. Jälle, merel me ajame väikestel võistluspurjekatel iga sadat grammi ka taga ja seal saab kõvasti võitu! Sest lihtne liitium-elektrifitseerimine madalatel võimsustel maksab küll raha aga ei kaalu. Lisaks saab seda vähestki kaalu ajada täpselt raskuskeskmesse kiilu taha. Suurt automoonsust pole aga hädapärast piisab ja suudab heas käigus tagasi toota, et muud elektrit tarbivat töös hoida. Lisaks paneelid ja muidugi AJAFAKTOR! Ja see viimane ongi peamine: merel purjekaga on täiesti akseptaabel, et annan Prouale Dirhami kail musi ja "luban" et tulen 5 päeva pärast Kielist tagasi. Ta ütles "jaa-jaa..." Tulin 5 nädala pärast Lissabonist... Ma olen äkki 2 korda varaseimast "lubatust" veel varem tagasi jõudnud, kui on Rootsist/Soomest miski toomine olnud ja ideaalseim pakstaak õkva koju. Aga maismaal? Enamus ei suuda isegi bensukaga kokkulepitud ajast kinni pidada, rääkimata närvilisusest "peame ära minema". Enamusel on kogu aeg "kiire" aga mitte midagi tegelikult lõpuks tehtud ei saa... Zen-olekut ju ei ole.
Aga see ei käi koos elektriautoga ega üldse tummisemate akutööriistadega, kus paratamatult võib esineda kohustuslikku ootamist et akud täis laadida! Sa "pead" võtma AEGA, nautima aja kulgemist. Ajuvaba on lugeda nende tegelaste heietusi elektriautode tohutust mõnust, kui nad Tikupoisis pool tundi akut laevad, sest seesama tüüp pole kunagi "osanud" rahulikult rekka taga 87 km/h KULGEDA! Olgem täpsed: ENAMUS neist ajab sulaselget paska suust-näppudest ja elektiauto on vaid poos ja edevus! Ei saa ka mootorpaadipläristised purjetajast aru aga mina olen Piiterist Barcelonani purjetanud...aga selleks on kulunud aega! See aeg on "võetud"...kindlasti millegi "arvelt"! Jah, mõned mõistavad ka elektriautot tarbida, need kes kiirteel "jalus" on - möönan, et sellistel on ju ka AEGA seda vaikust ja mõnusaid lisasid nautida. Kiirendust, kui "jube tähtsat näitajat" elektriauto ostul??? Et siis jälle pool tundi ja hulk raha ajuvabalt ära raisata kalli kohvi ja zita burksi söömisel...